Fellesopplegg overnatting, skismøring og info HL, NC, NM

Langrennskomiteen informerer om opplegg for overnatting, smøring og praktisk info ifm. vinterens HL, NC og NM junior samt Ungdomsstafetten.

Felles smøreservice Buskerud:

Buskerud Skikrets vil også i år ha felles smøreopplegg for kretsens løpere på alle Norgescuprenn junior og på NM junior. Bindende påmelding vil skje i iSonen. Nærmere informasjon kommer fortløpende. Avgiften blir som tidligere, kroner 500 pr par pr renndag for de som bestiller smøreservice, med tillegg av kretsavgiften for alle påmeldte løpere, kroner 200,- pr renn. Smøreservice og rennavgift faktureres samlet pr løper klubbvis etter sesongslutt.

8. – 10. mars 2024, NM junior/NC, Nybygda/Hamar:

Buskerud Skikrets tilbyr smøreservice i.f.m. NM junior Nybygda 8. - 10. mars 2024. Skikretsens smøreansvarlige er Ståle Kihle. Smørere er Erik Sand-Hanssen, Gjermund Rønning, Rune Ek, Jacob Dyrdahl og Arne Chr. Sand.
Pris pr par pr renndag er som tidligere kr. 500,-. Smøreservice faktureres samlet pr løper klubbvis etter sesongslutt.
Bindende påmelding smøreservice på iSonen senest innen 4. mars kl. 23.55: https://isonen.no/event/clsyceayl01zvy5catjq561b1

Det kan innleveres ett par ski pr renn. Begge skiene som innleveres må merkes tydelig med fullt navn og klasse. Smøresoner på klassiske ski må merkes. Skiene innleveres ferdig siklet og børstet. Det vil være hensiktsmessig om skiene er grunnglidet med Swix PS 6 når de innleveres.

All info vil skje på WhatsApp

RENNPROGRAM:
  • fredag 8. mars: friteknikk
  • lørdag 9. mars: klassisk
  • søndag 10. mars: stafetter KKFF (K 4x3,75 km/M 4x5 km)
Stafetter: Buskerud Skikrets melder på så mange stafettlag som vi har løpere til. Endelig uttak/oppsett av stafettlag etter de individuelle renn på lørdag. Dersom det er  Buskerudløpere som vet de ikke skal gå stafett, vennligst send en E-post om det senest innen 4. mars til buskerud@skiforbundet.no slik at vi får meldt på riktig antall lag. Vi håper imidlertid at flest mulig vil delta på stafettene.
Uttakskomiteen til stafettene for Buskerud Skikrets vil bestå av Ståle Pedersen, Skrim og Emil Oliver Andersen, Konnerud IL.
Smøreservice er gratis for stafettene.

Online rennpåmelding indviduelle renn innen 4. mars       Arrangørens hjemmesider

Overnatting:

Clarion Collection Hotel Astoria, Hamar, reservert 6 enkeltrom, 25 dobbeltrom og 10 trippelrom fra 7. – 10. mars.

Priser overnatting:

• Overnatting i enkeltrom per rom per natt            kr 1 490,-
  • Overnatting i dobbeltrom per rom per natt         kr 1 790,-
  • Overnatting i trippelrom per rom per natt           kr 2 090,-

I våre priser på overnatting byr vi på frokost og kveldsmat. Kveldsmaten serveres hver kveld mellom kl. 1800 og 2000 og består av en varm hovedrett med tilbehør, suppe, salater, oljer, dressinger, smakstilsatt smøreost, smør og brød. Den serveres som en liten middagsbuffet og er veldig populær blant våre gjester.

Bestilling:

• Hver klubb bestiller og avtaler betalingsmåte/eventuelle avbestillingsfrister direkte til Clarion Astoria innen 20. desember 2023.
  • Oppgi at klubben bestiller på reservasjonen til Buskerud Skikrets. Antall reserverte plasser er lagt opp med 1 leder pr 3 løpere. Etter 20. desember kanselleres rom som ikke er reservert.

Klubbvis bestilling til:

Line Martinsen
Resepsjonssjef / Front Office Manager
Clarion Collection Hotel Astoria
Tel: +47 62 70 70 81 | line.martinsen@strawberry.no
Torggt. 23 | Postboks 123 | NO-2317 HAMAR | www.strawberry.no

Kong Haralds Ungdomsstafett, Holmenkollen, 9. mars 2024

Buskerud Skikrets vil stille med 2 lag i Ungdomsstafetten lørdag 9. mars kl. 15:45. Uttak av løpere/oppsett av lag gjøres umiddelbart etter Hovedlandsrennet.

Norges Skiforbund og Holmenkollen Skifestival ønsker velkommen til Kong Haralds Ungdomsstafett 2024. Stafetten arrangeres i Holmenkollen, lørdag 9. mars 2024 kl 15:45 og avvikles i forbindelse med FIS World Cup Nordisk/Raw Air. Ungdomsstafetten er en mixed-stafett over 4 etapper á 3,5 km. Alle etappene er i friteknikk. Hver skikrets inviteres til å delta med 2 lag.  Arrangementet er fluorfritt.

LAGSAMMENSETNING:

• 1. Etappe: J 15 år 3,5 km fri
  • 2. Etappe: G 15 år 3,5 km fri
  • 3. Etappe: J 16 år 3,5 km fri
  • 4. Etappe: G 16 år 3,5 km fri

Scandic Fornebu vil være base for Kong Haralds Ungdomsstafett. Skikretsen har bestilt busstransport tur/retur fra hotellet til Holmenkollen for løpere og ledere 8. og 9. mars. Det legges ikke opp til hotellovernatting for Buskerud, men de uttatte løperne + ledere blir med på taco-kveld på hotellet lørdag kveld.

Arrangementets hjemmeside: Kong Haralds Ungdomsstafett (skiforbundet.no)

Mer info kommer

NM del 2/NC-finale jr på Lillehammer/Skeikampen 18. - 24. mars 2024

Klubbvis bestilling av overnatting her.

Arrangementets hjemmeside

Online påmelding til NM Langrenn 2024 del 2, individuelt Lillehammer