GULL i jr-VM alpint til Thea og Johs

Det norske laget klinket til med gull i lagkonkurransen i junior-VM alpint i Frankrike med Thea Emilie Benth Jellum fra Eggedal IL og Johs Bråthen Herland fra Kongsberg IF på laget - gratulerer!

Dette var Norges første medalje i mesterskapet.

MESTERSKAPET SENDES DIREKTE PÅ FIS TV

– Dette er strålende levert av våre juniorer. Thea, Johs, Madeleine og Hans Grahl viste seg sterke gjennom hele konkurransen. Det er bare å gratulere, sier sportssjef for alpint i Norges Skiforbund, Claus Johan Ryste.

Det var Thea Emilie Benth Jellum (Eggedal IL), Johs Bråthen Herland (Kongsberg IF), Madeleine Sylvester-Davik (Tertnes Alpin) og Hans Grahl-Madsen (Fana IL) som utgjorde det norske laget.

Det norske laget slo Slovakia, Italia og Canada før de møtte Sverige i finalen.

USA sikret seg bronse. Junior-VM fortsetter til lørdag.

Forhånddssak
Norges Skiforbund Alpint har tatt ut 15 utøvere til Junior-VM i Frankrike, Portes du Soleil – Haute Savoie. FIS TV sender mesterskapet direkte.
Mesterskapet i Frankrike strekker seg fra 28. januar - 3. februar, og første konkurranse er utfor for både kvinner og menn 30. januar.

Disse stiller for Norge:
Kvinner: