43 påmeldt til Regionsamling i Vikersund ekstremsportsenter

Buskerud Skikrets hopp har invitert til regionsamling i Vikersund ekstremsportsenter fra 11. -13. juni. Hele 43 utøvere er påmeldt.

Det er totalt 43 utøvere, av de 11 jenter fra Viken totalt. Fra Buskerud er 17 stk.

Det er meldt varmt vær og sol, men det er også meldt en del vind.

Helgen har tett opplegg med 2 hoppøkter pr dag + barmarkstreningen. Juniorgruppen fra Flying Team Vikersund er innkallt som trenere og vil ha det sportslige opplegget for helgen.

Lørdag kveld skal utøverene ha treningen ute i anlegget, mens foreldrene vil få foredrag med Per Bergerud (Daglig leder Vikersund Ekstremsportsenter). Bergerud skal fortelle litt om hva som har skjedd i Vikersund de siste årene samt info om VM i skiflyging. Deretter skal Tore Øvregård fra Norges Skiforbund fortelle litt om foreldrerollen og diverse rundt rekruttering. Tilslutt skal FTV fortelle om sitt tilbud til utøver 12-16 år.

Søndag kommer Tor Andersen fra Holmenkol og skal ha smørekurs, med mulighet for og kjøpe sommersmørning. Line Jahr fra Skiforbundets jentesatsning kommer også.

Full tidsplan og info til deltagere ligger på denne linken

NIF-EPI03, 03