Skikretstinget 2021 Buskerud Skikrets

Buskerud Skikrets inviterer til digitalt skikretsting onsdag 2. juni kl. 19. Tingdokumenter er nå lagt ut.

Skikretsstyret innkaller med dette til Skikretsting i Buskerud Skikrets.

INNKALLING TIL SKIKRETSTING 2021         tingdokumenter

• TID:                onsdag 2. juni kl. 19.00

•  STED:             Digitalt møte via Teams

Representasjon:

På skikretstinget møter med stemmerett, jfr. lov Buskerud Skikrets pgf. 14:

a.       Skikretsens styre inkl. grenkomitelederne

b.       Representanter fra idrettslagene etter følgende skala:

• -  For medlemstall til og med 50:                              1 representant
  • -  For medlemstall fra 51 til og med 100:                 2 representanter
  • -  For medlemstall over 100:                                      3 representanter

Representantene fra idrettslagene må være valgt på årsmøte eller oppnevnt av styret etter fullmakt fra årsmøtet.

Kjønnsfordeling:

På skikretstinget skal det være representanter av begge kjønn. Kjønnsfordelingen i medlemsmassen i skikretsen skal være retningsgivende for sammensetningen. For klubber som sender 2 eller 3 representanter, skal begge kjønn være representert, jf. NIFs lov § 2-4.

Påmelding/fullmakt:

Klikk her for påmelding til Skikretstinget, siste frist fredag 21. mai.

I tillegg må klubben sende inn et eget signert fullmaktsskjema til kretskontoret pr E-post til buskerud@skiforbundet.no , siste frist 25. mai.

Innmelding av saker:

Organisasjonsledd som ønsker å fremme saker på tinget, må sende disse inn skriftlig pr E-post til Buskerud Skikrets, buskerud@skiforbundet.no , senest onsdag 19. mai.

Dagsorden:

1.  Godkjenne de fremmøtte representantene.
  2.  Godkjenne innkalling, sakliste og forretningsorden.
  3.  Velge dirigent(er), referent/sekretær(er), samt to representanter til å underskrive protokollen.
  4.  Behandle beretning.
  5.  Behandle regnskap for Skikretsen i revidert stand.
  6.  Behandle innkomne forslag og saker.
  7.  Fastsette kontingent.
  8.  Behandle budsjett for Skikretsen.
  9.  Foreta følgende valg:
  • a) Leder og nestleder.
  • b) 3 styremedlemmer og 2 varamedlemmer
  • c) Lederne av grenkomiteene i skikretsen.
  • d) Skikretstinget gir skikretsstyret fullmakt til å oppnevne nestledere og medlemmer i grenkomiteene etter innstilling fra valgkomiteen/tinget.
  • e) Engasjere statsautorisert/registrert revisor til å revidere skikretsens regnskap.
  • f) Kontrollutvalg med 2 medlemmer og 2 varamedlemmer.
  • g) Representanter til Skiting og Idrettskretsting eller gi skikretsstyret fullmakt til å oppnevne representantene.
  • h) Valgkomité med leder, to medlemmer og ett varamedlem for neste skikretsting.

Tingdokumenter:

Tingdokumenter legges ut på kretsens hjemmeside senest 1 uke før tinget, i tillegg til å sendes ut til påmeldte representanter.

Grenvise vårmøter vil denne gang ikke avholdes i etterkant av skikretstinget, disse møtene avholdes i tilfelle separat for hver gren på andre tidspunkt.

VEL MØTT TIL SKIKRETSTING!

BUSKERUD SKIKRETS

Steinar Berthelsen (sign.)     leder