Fine Buskerudresultater i helga

Til tross for pandemien, holdes skiaktiviteten delvis i gang. Buskerudutøverne har gjort det sterkt i flere grener denne helga og stor takk til våre klubber som får til arrangement av skirenn i koronatiden.

I hopp var det moro å se Daniel Andrè Tande fra Kongsberg tilbake på pallen med sterk 2. plass i verdenscuprennet i Titisee-Neustadt. I Vikersund ble det arrangert Norgescup i hopp samt NM jr for kvinner i liten bakke. Vi gratulerer Frida Berger fra Røykenhopp med NM-gull og Ingrid Hordvik Kleven fra Kongsberg med NM-sølv, i laghopp ble det gull på jentene. Resultater Vikersund.

På Lygna ble det arrangert Norgescup renn for senior der de beste juniorene også fikk delta. Solid innsats av Pål Golberg fra Gol med 2. plass på 30 km klassisk og 4. plass på sprinten. Igjen knallsterke resultater av våre juniorløpere Helene Marie Fossesholm fra Eiker med 3. og 4 plass på fri/klassisk og Martin Kirkeberg Mørk fra DBK med 9. og 15. plass i fri/klassisk i seniorklassen! Junioren Margrethe Bergane imponerte også med 14. plass på 15 km klassisk. Resultater Lygna.

I alpint gratulerer vi Anine Thoresen fra Kongsberg med seier i FIS-renn slalåm i Trysil samt Synne Gaustad Kvinlog fra Geilo med 2. plass i storslalåm. Resultater alpint.

En stor takk til våre klubber som i disse koronatider får til fine arrangement tilpasset smittevernreglene. IL Skrim avholdt Tour de Kongsberg på Heistadmoen, Gol arrangerte Buskerud Freeski Cup Slopestyle og Geilo hadde kvalikrenn alpint.

På Lillehammer var det Norgescup kombinert:

Lørdag: https://www.skiforbundet.no/globalassets/04-gren---medier/kombinert/resultater/norges-cup/2020-2021/210109-lillehammer/lordag/obos-block-watne-nc-kombinert---resultatliste-langrenn.pdf

Søndag: https://www.skiforbundet.no/globalassets/04-gren---medier/kombinert/resultater/norges-cup/2020-2021/210109-lillehammer/sondag/obos-block-watne-nc-kombinert---resultatliste-langrenn.pdf

Lørdag var Torbjørn Næsvold fra Røykenhopp et stavuhell unna topplassering, men klarte en sterk 6. plass. Søndagen hadde han beste langrennstid, men et vanskelig utgangspunkt etter et mislykket hopprenn. Sander Kolberg fra KIF er på vei tilbake etter et lengre treningsavbrekk og brøt langrennet.