Equinor Norgescup junior, Savalen 31.mars 2023

I samarbeid med Norges Skiforbund har Tynset gleden av å invitere til Equinor Norgescup for junior på Savalen skiarena.

Rennprogram

Fredag 31.mars: Sprint fristil

Første prologstart for damer kl 09.30

Første prologstart for herrer ca kl 13.15

50 stk går videre fra prolog i hver klasse. 10 løpere i hvert heat i kvartfinale, semifinale og finale.

Løypekart

Løypekart med høydeprofiler og oversikt over stadionområde: https://www.skiforbundet.no/arrangement/2022-2023/savalen2023/arena---og-loypekart/

Påmelding

Gjøres online via https://minidrett.nif.no

Påmeldingsfrist: Tirsdag 28.mars 2023 kl. 23.59.00. Påmeldingslister blir lagt ut på arrangementets hjemmeside onsdag 29. mars. Korrigeringer må snarest meldes direkte på servicedesk https://smevold.com/helpdesk eller ved å sende mail til ncjr2023savalen@smevold.no

Startkontingent

Kr 150, betales ved påmelding.

Skilisens / FIS-kode

Alle løperne må ha underskrevet FIS Athletes Declaration og ha gyldig forsikring/skilisens for å kunne delta.

Løpere uten gyldig skilisens (sesonglisens) må løse engangslisens for hver start. Vippsnummer 770064. NB! Navn på deltaker og hvilke arrangement må skrives i meldingsfeltet. Engangslisens koster kr 60.

Tidtaking / brikke

Emit tidtakersystem med brikkeløsning vil bli benyttet til tidtaking for langrennsøvelsene. I tillegg benyttes startgrind og fotocelle.

Det forutsettes at deltakerne har egen brikke. Leiebrikke: kr. 50. Leiebrikker som ikke returneres, vil bli belastet med kr. 600.

Brikketest utføres ved inngang til start og defekt brikke erstattes umiddelbart med leiebrikke fra arrangør.

Startnummer

Løper henter selv sitt startnummer ved rennkontor før start.

Løpere som kvalifiserer seg videre til finaleheatene benytter samme startnummer som i prologen. I finaleheatene benyttes i tillegg lårnummer, dette hentes på rennkontor før start på finaleheatene.

Treningstider

Offisiell trening torsdag 30.mars kl 16.00 – 18.00. Løypene er også åpne før prologstart kvinner fredag morgen (kl 07.30 - 09.25), og etter siste kvinne-finale og til fem minutter før første prologstart for herrer (ca kl 12.140 - 13.10).

Åpningstider rennkontor

Torsdag 30.mars kl 16.00 – 18.00

Fredag 31.mars fra kl 08.00

Lagledermøte

Torsdag 31.mars kl 19.00 via Teams.

Start- og resultatlister

Start- og resultatlister finnes på https://www.skiforbundet.no/arrangement/2022-2023/savalen2023/

Livesresultater via EQ timing.

Smørefasiliteter

Siden det på Savalen kun arrangeres ett enkeltstående renn i fristil (og mange allerede har etablert seg med smørefasiliteter på Tolga) tilbys det ikke leie av smøreplasser/telt denne gangen. Det er god plass til å sette opp egne smørebukker og mindre «lagstelt» på avmerket område på stadion.

Vi har noen plasser til smørevogner, disse kan leies for kr 2.500. Prisen inkluderer ett strømuttak og parkering for en bil. Beskriv ved bestilling hvilke krav til strømtilførsel din vogn har.
Bestilling: Roar Tangen, e-post: roar.tangen@osta-elektro.no / telefon: 913 87 325

Parkering

I umiddelbar nærhet til Savalen skiarena. Parkeringsavgift kr 100 for renndagen, ingen avgift for treningsdagen. Betales til Vippsnr 93746.

Garderober/dusj

Det er begrenset tilgang på garderober/dusj på stadion. Dusjing bør derfor skje på hotell/overnattingssted.

Premier

Premieutdeling for topp 6 i alle klasser utendørs på stadion så snart offisielle lister er klare. Resterende premier (1/3 premiering) hentes på rennkontor.

Innkvartering

Savalen booking, www.savalen.no eller telefon 62 47 17 17.

Kafe

Det blir salg av mat og drikke i kafebygg på stadion. Betaling med Vipps.

Rennleder          Geir Schjølberg, gschjolberg@gmail.com / 418 53 814

TD                       Jan Olav Andersen, andersenjanolav@gmail.com / 482 98 805

Tynset IF ønsker alle hjertelig velkommen til en fartsfylt sprintkonkurranse på Savalen!