Har utviklet nytt para-konsept

– Formålet er å øke rekrutteringen, skape et større miljø på tvers av idrettene og skape attraktive arrangement, sier bredde og rekrutteringsansvarlig ParaAlpin i Norges Skiforbund, Beate C Haugen.

Para Ski & Sail består av en ParaSailWeekend 16.-18. juni i Asker Seilforening Blakstadtangen og en Paradag på SNØ 18. oktober med paralellslalåm.

ParaSailWeekenden er et tilbud for bevegelseshemmede, stående og sittende) med eller uten seilerfaring. «Man trenger ikke forkunnskap for å være med på dette arrangementet, siden man får opplæring fra erfarne og dyktige seilere», sider Haugen. «Men det vil også være tilbud for erfarne seilere som ønsker seiltrening og regatta» Det starter med en økt teori på fredag, trening på vannet lørdag og trening og regatta søndag. Sammen med prosjektgruppen Para Ski & Sail er det Asker Seilforening som står for gjennomføringen av seilarrangementet med personell fra Ridderdagene på Storedal og Norges Seilforbund. Norges Seilforbund stiller med 7 RS Venture båter som er tilpasset målgruppen.

NSF Alpint i samarbeid med Ready alpin står for alpindelen av arrangementet. Det blir arrangert i SNØ (skihallen i Lørenskog) 18. oktober og er et lavterskelstilbud der alle kan være med. Der kan man komme og prøve paraalpin for første gang eller konkurrere i paralellslalåmkonkurransen. Premiering for samlet Para Ski & Sail.

Høres dette spennende ut? Har du lyst å bli med på Para Ski & Sail, eller bare en av aktivitetene? Se invitasjoner her:

Para Ski & Sail — Asker Seilforening

Para Ski & Sail ParaAlpindag/ paralellslalåmkonkurranse NSF

Paraalpindagen er sponset av BUFDIR, Gjensidigestiftelsen, LNU og SNØ.

Spørsmål: Kontakt beate.haugen@skiforbundet.no, tlf. 48105262

NSF Alpin har i samarbeid med Asker Seilforening, Norges Seilforbund, Ridderdagene på Storedal, Ready Alpin og SNØ utviklet konseptet PARA SKI & SAIL, som har som formål å rekruttere flere bevegelseshemmede inn til aktivitet sommer og vinter. PARA SKI & SAIL er et tilbud som består av ParaSailWeekend i Asker og ParaAlpinDag/ paralellslalåm i SNØ. Du kan velge å være med på bare en av aktivitetene, men er velkommen på begge.