Frydenbø forlenger samarbeidet

Frydenbø forlenger samarbeidet med Norges Skiforbund Alpint og øremerker midler til para.

Norges Skiforbund og Frydenbø forlenger avtalen til og med alpin-VM i 2025. Den nye avtalen innebærer en sterkere posisjon opp mot Paraalpin og utvidet synlighet på tvers av landslagene.

Frydenbø Group har vært samarbeidspartner med Norges Skiforbund Alpint i åtte år og signerer nå en ny og utvidet avtale som strekker seg til og med 2024/25-sesongen.

- Det er veldig kjekt at Frydenbø har stor tro på det vi driver med og vil være med på fortsatt styrking av alpinmiljøet vårt i Norge, sier sportssjef i alpint, Claus Ryste.

Fokus i samarbeidet historisk har vært å gi kvinnene de samme mulighetene som mennene. I den nye avtalen øremerkes midler til parasatsningen i alpint og Frydenbøs logo blir godt synlig på Paraalpinlandslagets jakke fra og med høsten 2022.

- Vi er bevisst vårt samfunnsansvar og hvordan vi med sponsormidlene kan være med å påvirke på en positiv måte. Ved å øremerke midler kan vi bidra til endring og likere muligheter – uavhengig av kjønn eller fysiske forutsetninger. Vi ønsket å bidra til gode rammevilkår for sportslig satsning i paraalpint og er svært fornøyd med å ha utvidet avtalen knyttet til nettopp det, sier Silje Ulla-Zahl, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Frydenbø Group.

Frydenbøs logo blir synlig på fartsdress og baselayer tilknyttet alle World Cup- og Europa Cup-lag.

- Det er viktig for oss å koble merkevaren Frydenbø enda tettere til utøverne – dette ser vi frem til å utvikle videre i aktivering av samarbeidet, fortsetter Ulla-Zahl.

Frydenbø er blant Norges største bilforhandlerkjeder, for merkevarene Volvo, Polestar, Nissan, Renault, BYD og Maxus, samt bruktbilsalg og service. De er produsent av båtmerkevarene Nordkapp og Sting, fra egen fabrikk i Polen, og er i tillegg distributør av Zodiac. De har operert innen skipsservice i over 100 år og forvalter- og utvikler næringseiendom på Vestlandet.

- Frydenbø er langsiktig i alt vi foretar oss, og det reflekteres også der vi er inne som samarbeidspartnere, for faktisk å kunne bidra til en forskjell i miljøene. Vi assosierer oss med prestasjon og kvalitet, noe vi opplever at alpinlandslagene er ypperste ambassadører for, sier Knut Herman Gjøvaag, konsernsjef og eier i Frydenbø Group.

Frydenbø Group, et familieeid konsern med fem forretningsenheter; INDUSTRI, BIL, EIENDOM, MARINE og NXT. Konsernet har totalt 560 medarbeidere og omsatte i 2021 for ca. kr 3,5 mrd. Strategiske fokusområder: kundereise, team og bærekraft. Visjon: «Vi skal skape verdier gjennom kvalitet og service i verdensklasse».