Junior VM uttak - Alpint

Norges Skiforbund har uttatt 8 utøvere til årets Junior-VM, Alpint, i bulgarske Bansko 1.-10. mars. Følg mesterskapet via livestream.

Livestream fra junior-VM

På grunn av Covid-pandemien har FIS halvert kvoten for alle nasjoner i forbindelse med årets Junior VM i Bansko. Norges Skiforbund har i den forbindelse tatt ut 4 damer og 4 herrer. Mesterskapet gjennomføres i disiplinene Slalom, Storslalom og Super-G. Arrangementet arrangers første dagene for herrene også avslutter damene mesterskapet.

Disse stiller for Norge

Menn:

STEEN OLSEN Alexander Kjelsaas IL
KINDEM Kaspar Ready
GUNLEIKSRUD Halvor Hilde Baerums Skiklub
ZIMMER Oscar Ingierkollen Og rustad sl.Kl

* Uttaket er gjort av Andreas Kollenborg, Stefan J Havnelid og Claus Johan Ryste.  Alpinkomiteen har godkjent uttaket.

Kvinner:

MONSEN Marte Aron Skiklub
MOERKESET Anna Bryn Voss Il
WEMBSTAD Inni Holm Asker Skiklubb
WESTHOFF Bianca Bakke IL Heming

* Uttaket er gjort av Erik Skaslien, Stefan J Havnelid og Claus Johan Ryste.  Alpinkomiteen har godkjent uttaket.

For spørsmål vil junior og breddeansvarlig være tilgjengelig

• Junior og Breddeansvarlig Stefan J Havnelid - tlf. 907 92 004