UTSATT: ny dato kommer - ParaAlpindag i Oslo Vinterpark

OPPDATERING 5. februar: Grunnet dagens smittesituasjon og smitteverntiltak har vi igjen sett oss nødt til å utsette ParaAlpindag 2021 i Oslo Vinterpark. Arrangementet vil ikke bli gjennomført den 8. februar 2021, ny dato kommer.

ParaAlpindag i Oslo Vinterpark

Norges Skiforbund, Ready Alpin og hjelpemiddelleverandøren Bardum inviterer bevegelseshemmede og synshemmede paraalpinister til åpen ParaAlpin dag i Oslo Skisenter

Tid: 8. februar 2021
Sted: Oslo Vinterpark
Oppmøte: Cafê Tårnstuen (til høyre før toppstasjonen)

Målgruppe:
- Syns- og bevegelseshemmede som ønsker å kjøre alpint
- Ledsagere/ foresatt
- Ergoterapeuter/ fysioterapeuter/ rehabiliteringsinstutisjoner

Er du fersk og aldri har prøvd før? Vi ønsker både nye og gamle paraalpinister velkommen!
Hvis du ikke er selvhjulpen i eller utenfor bakken så må du ha med deg egen ledsager.
Synshemmede må stille med egen ledsager for guiding i bakken.

Pga situasjonen rundt Covid-19 har ikke våre instruktører mulighet til å hjelpe til fysisk. Derfor stilles det krav til at man har med egen ledsager med gode skiferdigheter ved behov. Opplæring/ innføring vil bli gitt.

Utprøving/ lån av utstyr:
Har du ikke utstyr? Gi beskjed om ønske om lån/ utprøving av utstyr i påmeldingsskjema.

Trening/ opplegg:
Dagen er delt inn i tre økter. Du kan melde deg på en eller flere økter:
Økt 1: 10.00-13.00
Økt 2: 14.00-17.00
Økt 3: 18.00-19.30 (Oppmøte kl 17.30)
Opplegget blir tilpasset hver deltager sine ferdigheter.

Heiskort:
Gratis for deltager
Ledsager tar med ledsagerbevis.
Ta med Keycard

Mer info om samlingen, smittevern og samlingsplan vil bli sendt ut etter påmelding.

Spesielle hensyn Covid-19.
Vi følger situasjonen rundt Covid-19 tett og følger alle nasjonale og lokale smittevernstiltak og retningslinjer.
Vi holder oss fortløpende orientert om situasjonen lokalt og nasjonalt. Hvis samlingen blir avlyst vil egenandelen ikke bli belastet.

Påmeldingsfrist: 01.02.2021

Påmelding: https://response.questback.com/norgesskiforbund/rqbvraknmk