Følg Jesper i Russland

Jesper Saltvik Pedersen er på plass i russiske Sakhalin for en ny verdenscuprunde. Følg runden direkte på web-tv.

Følg runden direkte på web-tv på IPCs nettsider

Forhåndssak:
– Målet er å vinne alle renn han stiller opp i, det er viktig med en positiv attitude.
Det er landslagstrener Hans Blattman som har høye målsettinger om Jesper Saltvik Pedersen.

– Jesper har levert sterkt hele sesongen med bare første- og andreplasseringer i verdenscupen som han også leder sammenlagt. Etter en lang konkurranseperiode i Sveits, Slovenia og Italia i januar var det godt å komme hjem å slappe av litt, kan trener Hans Blattmann fortelle.

Det er klart for en ny tøff konkurranseperiode i Sakhalin, Russland, hvor det er åtte renn på 10 dager. Istedenfor å reise ned tidlig for å tilvenne seg tidsforskjellen prioriterer Jesper og trener Hans å være hjemme og få slappe av mest mulig. Det kommer nok ikke til å bli et problem, de har gjort det en gang tidligere før renn i Canada for noen år siden. Den siste tiden har heller ikke bare gått til avslapping, de har også tilbragt tid på Hafjell og trent utfor på breddesamling i regi av Skiforbundet.

– At det er mange renn på kort tid betyr at det blir mindre tid til trening, men det er jo ikke derfor de reiser til Sakhalin. Det er konkurransene som står i fokus og at Jesper skal få mer erfaring i å kjøre utfor. Han er ung og det er viktig for erfaringens del samtidig som han får bygge rutine også i utfor, mener Blattmann.

Med en så sterk sesong som Jesper har levert er fokuset nå å gjøre det beste ut av hver situasjon og renn, samt jobbe med det mentale.

Verdenscup para-alpint, Sakhalin Russland:
Onsdag 12. februar: Utfor: Jesper Saltvik Pedersen kjørte inn til karrierens første seier i utfor.
Torsdag 13. februar: Utfor: Ny seier til Jesper Saltvik Pedersen.
Lørdag 15. februar: Utfor:
Søndag 16. februar: Super-G
Mandag 17. februar: Super-G
Onsdag 19. februar: Storslalåm
Torsdag 20. februar: Slalåm
Fredag 21. februar: Parallell

PS: Jesper pådro seg en infeksjon, og han står over flere av rennene i Russland.

NIF-EPI03, 03
NTBScanpix