Endelig på ski igjen...

Para alpint landslaget og rekruttlaget på samling i Tyskland

Denne gang tok vi turen til Wittenburg i Tyskland for å trene slalåm innendørs i 3,5 dager. Landslag med Jesper Saltvik Pedersen og Marcus Grasto Nilsson og utviklingslag med Kjell Inge Eidsaunet og Thomas Daae reiste sammen med trener Synne Stangeland fra Oslo til Hamburg med fly, mens trener Hans Blattmann kjørte fra Oslo med utstyret.
Fasilitetene rundt skihallen i Wittenburg er fantastiske, og man har alt på samme sted – både treningsarena, hotell, mat, barmarksmuligheter og preppefasiliteter. Vi kjørte økter på ski i to timer, deretter pause i 4 timer og ny økt på ski, før vi avsluttet treningsdagen med en barmarksøkt.
Vi hadde hørt om den beryktede isen i Wittenburg, og alle var ganske spente før første økt i hallen. Vi fikk heldigvis en av de snillere traseene, og fikk en fin første dag på ski med god progresjon. Dagen ble avsluttet med en intervalløkt utenfor hotellet, etterfulgt av middag og videoanalyse av dagens økt på ski.

Dag to og tre skulle vi inn i en mer krevende trasé og overtok etter det franske wc-laget for herrer som hadde trent før oss. Her møtte vi krevende forhold på klink is, og flere av oss måtte jobbe både mentalt og fysisk for å få skiene til å sitte på isen. God trening på forhold vi sjelden møter, og inspirerende å trene i samme arena som verdens beste slalåmkjørere. I tillegg opplevde flere av oss å mestre de krevende forholdene, og øktene i denne traseen ble svært bra.

i Heisen fv. Thomas Daae, Jesper Saltvik Pedersen og Marcus Grasto Nilsson

Siste dag fikk vi en økt i hallen før vi pakket i en fei og satte snuten mot flyplassen i Hamburg igjen og fly videre hjem til Oslo. En veldig bra samling er gjennomført, og vi tar med oss mange portpasseringer, god progresjon på hardt underlag og nye erfaringer i banken. Nå venter 3 uker med barmarkstrening i Oslo, før vi gjennomfører Ironman 23. september og reiser på ny samling til Hintertux, Østerrike 27. september.

fv: Kjell Inge Eidsaunet, Marcus Grasto Nilsson, Jesper Saltvik Pedersen og Thomas Daae
fv:Kjell Inge Eidsaunet, Marcus Grasto Nilsson, Jesper Saltvik Pedersen og Thomas Daae

NIF-EPI01, 01