Christian Mitter (Thomas Flått)

Mitter slutter som landslagssjef i alpint

Christian Mitter har takket ja til tilbudet om å overta den prestisjefylte jobben som sjef for kvinnelandslaget i alpint i Østerrike.

Etter å ha vært tilknyttet Norges Skiforbund i 12 år, de 4 siste som mennenes landslagssjef, flytter Mitter nå hjem til Østerrike med familien.

-Jeg fikk et spennende tilbud fra det østerrikske forbundet og etter å ha tenkt meg grundig om i påsken valgte jeg å takke ja. Jobben som landslagssjef i Østerrike er en ny utfordring med store krav og høye forventninger, sier Christian Mitter. Også med tanke på familien passer tidspunktet for denne jobben bra nå.

I mars ble det kjent at det var opprettet en varslingssak mot Mitter etter at medarbeidere i støtteapparatet blant annet hadde reagert på hans kommunikasjonsform.
-Varslingssaken har ikke vært avgjørende for valget mitt. Jeg har respekt for at det er delte meninger om min lederstil, men opplever noe av kritikken som urettferdig, sier Mitter.

Tiden som norsk landslagssjef har vært minnerik og positiv med et landslag som har oppnådd enestående resultater i verdenscup og mesterskap.
-Jeg er stolt av det vi sammen har fått til på landslaget disse årene og tar med meg de gode opplevelsene i den nye jobben.

Sportssjef Claus Ryste er imponert over jobben Christian Mitter har gjort for alpinlandslaget.
-Christian har en stor del av æren for den sterke posisjonen alpinlandslaget har i dag og vi er takknemlige for det målrettede og harde arbeidet han har lagt ned de siste årene, sier Ryste.

Ny landslagssjef i alpint blir offentliggjort om kort tid.