Kjetil Jansrud (NTB scanpix)

Ekstrarenn til Kvitfjell

Det blir ekstrarenn i utfor i Kvitfjell 1. mars. – Dette er en skikkelig gladmelding, sier Kjetil Jansrud.

Dermed blir det to utforrenn og et super-G-renn i Gudbrandsdalen første helga i mars.
– Vi gleder oss alltid til hjemmebane i Kvitfjell, og ekstra mye når vi får fler sjanser. Spesielt fint for meg da «utforformen» kom sent i år, sier fersk verdensmester Kjetil Jansrud.

Norges Skiforbund og Hafjell–Kvitfjell Alpin AS er blitt enige med FIS om at Kvitfjell overtar utforrennet som ble avlyst i Garmisch-Partenkirchen 2. februar.
– Kvitfjell har lange tradisjoner på å overta avlyste renn, og er igjen klare til å ta imot verdenseliten og vår egen verdensmester Kjetil Jansrud på hjemmebane til et ekstra utforrenn, forteller arrangementssjef Terje Lund i Norges Skiforbund.

Daglig leder for Hafjell–Kvitfjell Alpin AS, Ole Kristian Kirkerud, ser frem til sitt første år som øverste sjef for fartsrennene i Gudbrandsdalen med et ekstra renn.

– Vi er godt i rute og skal gjøre alt for å få perfekte forhold under fartsrennene. I forhold til planlegging er vi godt i rute, sier Kirkerud.