Ny markedssjef i alpint

Espen Østerhaug (34) er ansatt som ny markedssjef i alpint i Norges Skiforbund.

Østerhaug kommer fra stillingen som kommersiell leder i Vålerenga Fotball Elite. 34-åringen bor i Fredrikstad, og starter opp i den nye jobben 1. mars. Han ser frem til å jobbe med en av Norges mest populære idrettsgrener.
– Jeg ønsker å ta med meg min erfaring og et nytt blikk inn mot hvordan vi kan utvikle og posisjonere alpint som en attraktiv samarbeidspartner for sponsorene i årene fremover. Samtidig er jeg glad for å få anledningen til å jobbe tett med noen av de største sponsorene og de sterkeste merkevarene vi har på det norske markedet. Jeg ser frem til å fortsette det gode samarbeidet jeg har hatt med blant andre DNB og Coca-Cola i Vålerenga, sier Østerhaug.

Sportssjef i alpint, Claus Johan Ryste, er glad for å ha på plass Østerhaug som ny markedssjef.
– Espen har en spennende bakgrunn, og vi ser veldig frem til at han starter opp jobben for oss. Han vil tilføre oss ny kompetanse og erfaring, og Espen vil være med på å styrke arbeidet for å gjøre alpint til en synlig og attraktiv samarbeidspartner. Den sportslige suksessen og samarbeid med flere av Norges sterkeste merkevarer krever at vi følger opp like bra i markeds- og kommunikasjonsarbeidet. Espen og Erika Tøsse vil utgjøre en forsterkning av dette arbeidet der vi langsiktig kan følge opp partnere, kommunikasjon knyttet til the Attacking Vikings, og jobbe strategisk for å promotere alpint, sier Ryste.