Samlingsrapport Hintertux 25.10-02.11

Da er vi hjemme fra nok en fantastisk samling i Hintertux – årets siste i dette fantastiske skianlegget.

Vi reiste fra Gardermoen til München fredag 25. oktober i samlet tropp, og kjørte leiebil til Hintertux. Denne samlingen har vi bodd på fine Tirolerhof Hotel – et hotell med lang alpinhistorie og et stamsted for norske landslag i mange år. Her har vi spist godt, trent godt og sovet godt hele uken.

Vi startet samlingen med fantastiske forhold i Gefrorne Wand. Skyfri himmel, panserføre og mild temperatur ga perfekte dager med godt utbytte. Deretter satte snøværet til, og vi hadde 3 dager med snø, tåke og elendig sikt. «Attacking Vikings» står sterkt hos oss, og vi sto på og trente selv om forholdene var vanskelige. En av mange fordeler med Hintertux er at de så å si aldri stenger pga dårlig vær, og vi har dermed fått gjennomført alle planlagte skidager her i år. Det er vi godt fornøyd med, og vi ser at trening nytter og at vi har progresjon fra samling til samling. Denne gang hadde vi med oss en ny «up and coming» sitskier som heter Jostein Slaastad. Han har vært med på en samling tidligere i år, og har snart kjørt sitski i ett år. En kar som står på og aldri gir seg – det er en innstilling vi liker og som vi tar imot med åpne armer. Mot slutten av samlingen reiste Jostein og trener Synne til Landgraaf for klassifisering. Dette er noe alle nye parautøvere må igjennom for å få tildelt en klasse de skal kjøre i. Jostein gjennomførte testingen med glans, og ble plassert i klassen LW12-2. Det var akkurat dette vi håpet på, og det var to lettede mennesker som reiste fra Landgraaf med ny motivasjon og store mål for de neste årene.

Nå venter to nye uker hjemme med barmarksfokus og skolearbeid, før vi vender nesen mot Gaustablikk og en ny samlingsuke. Nå nærmer det seg vinter i Norge, og vi gleder oss stort til sesongen starter i midten av desember.

NIF-EPI03, 03