Nina Haver-Løseth (NTB scanpix)

12 utøvere til Levi

Norges Skiforbund Alpint sender 12 utøvere til helgas verdenscuprenn i finske Levi.

Det er sju menn og fem kvinner i den norske troppen foran slalåmpremieren i nord-Finland til helga. Det er slalåm for kvinnene lørdag, mens mennene kjører søndag. De norske kjørerne har allerede fått testet renntraseen i Levi, og forholdene i bakken er bra. Etter storslalåmåpningen i østerrikske Sölden har det ellers vært gode treningsforhold i både Norge, Sverige og Finland for de norske alpinistene ettersom vinterkulda har vist seg fra sin gode side.

Klar for comeback
Nina Haver-Løseth er endelig klar for comeback i verdenscupen etter at hun skadet seg i østerrikske Semmering 29. desember i fjor.
– Hun er klar for start igjen. Nina har lagt bak seg en bra sesongoppkjøring etter kneskaden, og hun er skikkelig motivert til å gi gass, sier landslagssjef for kvinner, Tim Gfeller.

Blant herrene får Atle Lie Mcgrath sin verdenscupdebut i slalåm. Landslagssjef Steve Skavik gir også Simen Ramberg Christensen en ny sjanse i verdenscupen. Ellers har slalåmgutta forberedt seg godt til slalåmpremieren.

NRK sender direkte fra Levi med reportere på plass. Eurosport sender også helgas slalåmpremiere direkte.

Disse kjører i Levi, kvinner:
Kristin Lysdahl, Asker Skiklubb
Nina Haver-Løseth, Spjelkavik IL