Ola Evjen (t.v.) og Erik Røste

Ny leder og nestleder

Ola Evjen (54) og Dagfinn Neteland (57) ble valgt som ny leder og nestleder i alpinkomiteen under det ekstraordinære Skitinget på Gardermoen lørdag ettermiddag.

Dagfinn Neteland

Det var i forbindelse med Norges Skiforbunds vårmøte at det ekstraordinære Skitinget ble arrangert lørdag.

Ola Evjen fra Trondheim kjenner alpinsporten godt. Han har blant annet sittet i alpinkomiteen i Sør-Trøndelag de siste 10 årene. Evjen har også vært styreleder i Oppdal Alpin elite (Oppdal skigymnas alpin) i tillegg til styreleder i TrønderAlpin. Evjen har også hatt aktive barn på skigymnas. På Skitinget i Trondheim i fjor våres ble han også valgt som nestleder i valgkomiteen i Norges Skiforbund, et verv han går ut av ettersom han ble valgt som ny leder av alpinkomiteen. I det daglige arbeidet er han overlege i Trondheim.

Dagfinn Neteland kommer opprinnelig fra Norheimsund i Hardanger, men er bosatt i Bergen. I alpinmiljøet har han både hatt rollen som aktiv, trener, leder og pappa. Han kjenner alpinmiljøet godt. Neteland har vært engasjert i Fana IL på fritiden i mange år. I det daglige er han administrerende direktør i fergeselskapet Fjord 1, og har de siste 20 årene væt toppleder innenfor transportbransjen.

NIF-EPI01, 01
NTBScanpix