Alpinlandslaget får Coca-Cola på laget

Alpinlandslaget innleder OL-sesongen med ny sponsor, og denne trenger knapt noen introduksjon: Coca-Cola, en av verdens mest kjente merkevarer og offisiell samarbeids-partner for de Olympiske Leker siden 1928, slutter nå rekkene bak det norske alpinlandslaget.

Når Alpinlandslaget innleder OL-sesongen med storslalåmrenn i Sölden den siste helgen i oktober, er Coca-Cola med som ny sponsor.

– Vi er stolte over å samarbeide med Alpinlandslaget, som har gitt sportsinteresserte nordmenn noen av tidenes idrettsøyeblikk. Vi håper vi kan bidra til å kommunisere deres prestasjoner ut til det norske folk. Alpinutøverne inspirerer både unge og gamle til selv å være aktive om vinteren, og det er vi spesielt glade for å være med på, sier Karen Huffman, Country Director for Coca-Cola Norge.

Huffman legger til at Coca-Cola har lange tradisjoner for å støtte idrettsarrangementer og -utøvere, både på grasrot- og toppnivå.

Fornøyd sportssjef og utøvere
Hos Alpinlandslaget er det entusiasme rundt samarbeidet med den ikoniske merkevaren.

– Vi ser frem til å få Coca-Cola med på laget, ikke minst siden begge parter har en langsiktig innstilling til å jobbe sammen. Vi ser frem til dette, sier Claus Johan Ryste, sportssjef for Alpinlandslaget., sier Claus Johan Ryste, sportssjef for Alpinlandslaget.

Utøverne ser også muligheter i samarbeidet med Coca-Cola.
– Dette blir skikkelig spennende, jeg gleder meg til å fronte en så stor internasjonal aktør. Det blir vanvittig kult å få være med å fronte et «brand» også under OL. Dette er det ikke mange idrettsutøvere som får muligheten til, sier Aleksander Aamodt Kilde, som sikter til at Coca-Cola er en av få offisielle partnere for de Olympiske Leker, og har vært dette helt siden 1928.

Nina Løseth slutter seg til:
– Kjempeartig! Coca-Cola er et internasjonalt selskap med tyngde, og de kommer til å profilere oss og alpinsporten betydelig. Jeg ser frem til å begynne på samarbeidet, avslutter Løseth.

NIF-EPI02, 02
Gepa