Administrerende direktør Arne Fonneland og konsernsjef Janne Vangen Solheim i Janusfabrikken.

Ny undertøysleverandør til Alpint

Janusfabrikken er ny undertøysleverandør til Norges Skiforbund Alpint.

Avtalen er langsiktig, og sørger for at alle i alpint får godt med undertøy for kalde dager i bakken.

Janusfabrikken ble etablert i 1895 og er i dag en av Europas ledende produsenter av undertøy. Ved fabrikken på Espeland i Bergen jobber 100 ansatte med å produsere undertøy og sokker til barn og voksne. Fabrikken er den eneste igjen i sitt slag i Norge. Janus er markedsleder i Norge og eksportandelen øker.

- Dette er en spennende avtale for Janus og et samarbeid vi gleder oss til. Vi har stor respekt for arbeidet alpingruppen i Skiforbundet legger for dagen og ikke minst de fantastiske resultatet laget har oppnådd. Hardt arbeid, lagånd og samhold er nok viktige stikkord her. Dette er og viktige verdier for oss i Janus og ennøkkel til at fabrikken har overlevd alt og kan feire 120 år sammenhengendedrift i Norge i mars 2015, sier administrerende direktør i Janusfabrikken, Arne Fonneland.

Det er spesielt kløfrie ullklær til barn og voksne Janus er kjent for. Janusfabrikken er etablert med kontorer i St. Petersburg, Russland og Borås, Sverige, samt merkevarebutikker på Island.

Janus er også etablert med samarbeidspartnere i Finland, Frankrike, Spania og Kroatia. Merkevaren Janus selges til store kjeder og frittståendebutikker innen tekstil, sport og industri.

- Vi er stolte over å få en så sterk internasjonal aktør som Janus inn som leverandør av ullundertøy. Janus representerer mye av det alpinlandslaget ønsker å assosierer seg med. Ikke minst er de norske, jordnære, bryr seg ogbidrar til lokalsamfunnet, og ikke minst har de en sterk felleskapstanke. Attacking Vikings, Alpinlandslaget, «vi kultur» og Janus er svært synonyme med hverandre. Vi ser også frem mot å jobbe langsiktig sammen med Janus, kanskje kan vi til å med bidra på produktsiden, sier sponsorsjef i Norges Skiforbund Alpint, John Olav Evans.

Les mer om Janusfabrikken på nettsidene www.janus.no