Tilbake til idretten

Endelig åpner norsk idrett igjen! Det markeres med kampanjen #tilbaketilidretten. Målet er å skape begeistring, vise idrettsglede og ikke minst få tilbake alle medlemmene som har valgt å slutte på grunn av koronapandemien.

Det finnes en egen kampanjeside
som skal hjelpe idrettslagene og klubbene i arbeidet med gjenåpningen er lansert. Her finner dere blant annet en verktøykasse med konkrete råd og tips til hvordan dere kan rekruttere nye medlemmer og frivillige, en veileder med gode eksempler på hvordan idrettslaget kan arrangere åpen dag, og ikke minst massevis av kampanjemateriell som annonser, bilder, film og logoer som idretten fritt kan bruke. Målsetningen er en massiv mobilisering fra hele idretten som bidrar til at vi får alle vi ønsker.

Nå kan både barn, unge og voksne endelig trene og konkurrere som normalt i alle idretter. Møt opp på trening og ta del i det unike idrettsfellesskapet. Vi gleder oss til å se deg. Velkommen tilbake til idretten.

Idrettens gjenåpningsdag/uke
Vi håper at alle våre idrettslag mobiliserer med all sin kraft med gode aktivitetstilbud og attraktive arrangementer for både store og små utover høsten.
Idrettslagene oppfordres til å sette av 25. september og gjerne hele uke 39, hvor nye og gamle medlemmer, politikere, næringsliv, frivillige og publikum inviteres til en åpen dag i idrettslagets regi, og gjerne i tilknytning til et planlagt idrettsarrangement. Idrettsråd, idrettskretser, særforbund og særkretser vil bistå idrettslagene i planleggingen og gjennomføringen av idrettens gjenåpningsdag/uke. Vi oppfordrer alle idrettslag til å fortsette markeringen i ukene 40 og 41 med gode aktivitetstilbud til barn, unge og voksne.

NIF-EPI02, 02