Trym Nygaard Løken (NTB scanpix)

Telemarklandslaget 2020-2021

Norges Skiforbund har tatt ut fire utøvere på telemarklandslaget sesongen 2020-2021.

Det er to menn og to kvinner som er tatt ut til å representere Norge på telemarklandslaget kommende sesong.

– Det er med ekstra stor glede at vi endelig kan presentere landslaget for årets sesong. Vi får et mindre lag enn året før, men er sikre på at dette uttaket, og disse utøverne, vil være med på å løfte telemarksporten ytterligere, forteller sportssjef for telemark i Norges Skiforbund, Per Olav Tangen.

Han forteller at de etter planen vil opprettholde samme aktivitet som forrige sesong, men at samlingene blir i Norge enn så lenge.

– Vi kommer til å konsentrere mye av barmarkstreningen i nærområdet til løperne. For skitrening gleder vi oss til å ta i bruk SNØ samt de norske sommerskisenterne. Ser ut som snøen fra forrige vinter blir liggende en stund til, sier sportssjefen.

Telemarklandslaget 2020-2021, kvinner:
Kaja Bjørnstad Konow, Hagahogget Låmlag