Nå starter heftig telemark-periode

Både Trym Nygaard Løken og Kaja Konow er på plass etter skader når telemark innleder World Cup-sesongen.

I helgen står FIS-renn på programmet, mens det deretter braker det løs med WC-renn i Italia (Carezza), Sveits (Melchsee Fuchs) og Frankrike (Les Contamines) for verdens beste telemarkkjørere.

I tillegg til Løken og Konow, som begge er tilbake fra kneskader, skal Jacob Alveberg, Gøril Strøm Eriksen, Ella Strøm Eriksen og Emma Araldsen i aksjon samtlige fire konkurransehelger.

Rekruttlandslagsutøverne Emil Bye, Maria Heggheim Berge og Kaja Husvik får sammen med Andrea Rud-Abelseth sjanse til å vise seg fram mot de aller beste under World Cup-helgen i sveitsiske Melchsee Frutt 27.-29. januar..

– Vi har forberedt oss godt gjennom høsten. Landslagsløperne Trym og Kaja er tilbake for fullt etter korsbåndskader og har vist stigende form de siste ukene. Det ligger an til to veldig gode renn her i Italia, det blir spennende å måle seg mot de andre nasjonene i denne generalprøven før WC braker løs neste helg, sier sportskonsulent Frederic Bruaset Bræin.

FIS-rennene i italienske Bardonecchia denne helgen vil gi en god pekepinn hvordan telemarklandslaget ligger an foran World Cup-starten i

Uttak World Cup telemark i Italia, Sveits og Frankrike:

Trym Nygaard Løken (Bækkelaget SK)
Jacob Alveberg (Bækkelaget SK)
Gøril Strøm Eriksen (Bækkelaget SK)
Ella Strøm Eriksen (Bækkelaget SK)
Kaja Konow (Hagahogget Låmlag)
Emma Araldsen (Hagahogget Låmlag)
 * Uttaket gjelder også for FIS-rennene i Bardonnechia denne helgen.

I tillegg er føglende utøvere tatt ut til World Cup i sveitsiske Melchsee Frutt:

Emil Bye (Bækkelaget SK)
Maria Heggheim Berge (Kolbu IL)
Kaja Husvik (Eidsvåg IL)
Andrea Rud-Abelseth (Hagahogget Låmlag)

nif-epi04, 04