Strålende telemark-samling i Romsdalen

Barn og unge koste seg med alt fra økter på rulleski og tur opp Rampestreken til hjørnefotball og klatring da Åndalsnes IF nylig var vertskap for en vellykket samling.

Det viktigste var å få en god start på sesongen. Vi ønsket å finne på noe sammen, hvor aktivitet og det sosiale gikk hånd i hånd, sier Guro Kjølseth.

Den tidligere landslagsutøveren var sentral i gjennomføringen av den herlige telemark-samlingen i Åndalsnes og omegn.

De fleste utøverne var lokale. Siden vi også hadde besøk fra utenfor regionen, så måtte vi ta en tur opp til Rampestreken. Det er veldig flott i Romsdalen, og vi ønsket å vise fram det vi har å by på. Det ble en veldig fin økt med mange motbakker og vi fikk opp pulsen litt, smiler Guro.

Samlingen var i utgangspunktet for utøvere i alderen 11 til 17 år, men yngste deltaker var ikke mer enn seks år. Så her var det mye idrettsglede for mange. Tidligere landslagsutøver Sivert Hole sørget for teknikktrening under ei økt på rulleski, hvor det også ble tid til landshockey med ski på beina. Amazing Race rundt om i Åndalsnes sto på programmet lørdagen, hvor man også testet militær hinderløype fra Kompani Lauritzen.

Vi avsluttet samlingen i Måndalen. Der har de en kjempeflott hall hvor vi gjennomførte styrkeintervaller, klatring, hjørnefotball og innebandy. Hele tiden hadde vi fokus på det sosiale. Det var en sammensveiset gjeng som fikk mange gode opplevelser, avslutter Guro.

nif-epi04, 04