Craft ny klesleverandør for telemark

Profilhuset har signert en avtale med Norges Skiforbund Telemark, som innebærer at flere av verdens beste telemarkkjørere vil konkurrere og trene i klær fra Craft.

– Vi er privilegert som har sikret oss nye, sterk partner innen klær. Craft er en komplett partner både sommer, vinter og mellomsesong. De har alt. Vi skal bistå begge parter på flere områder, særlig nå som World Cup-konkurranser gjør comeback i Norge til vinteren. Crafts utvikling de siste årene er solid, og de vil også sørge for at kjørne bruker klær som i størst mulig grad er laget av bærekraftige og miljøvennlige materialer. Dette er også en veldig positiv og praktisk god logistikkmessig avtale for samarbeidet med arrangører av telemarksrenn, sier sportssjef for telemark i Norges Skiforbund, Per Olav Tangen.

Avtalen er skrevet som et samarbeid mellom Craft, Profilhuset AS og Norges Skiforbund.
– Vi gleder oss til å ta i bruk produktene fra Craft. Aldri før har vi hatt en partner med så godt sortiment, mener landslagsutøver Gøril Strøm Eriksen.

Profilhuset har hatt et samarbeid med Norges Skiforbund i flere når. Nå utvides avtalen. Avtalen med telemark innebærer leveranse av Craft bekledning og trykk/brodering av logo trykking på de ulike plaggene. Avtalen inneholder også leveranse og produksjon av ulike produkter knyttet til arrangement og til de øvrige samarbeidspartnerne.
– Det er svært gledelig å kunne meddele at vi i samarbeid med Craft har inngått en ny avtale med telemark i Norges Skiforbund. Vi ser frem til et innholdsrikt og spennende samarbeid med telemark i årene fremover, sier daglig leder i Profilhuset AS, Fredrik Wraamann.

Det var oppstart med nye klær for landslaget på skisamlingen på Folgefonna denne måneden.
– Vi ser frem til at landslagsløperne i telemark tar i bruk klær til trening og konkurranse, og vi har registrert positive tilbakemeldinger så langt, forteller daglig leder i New Wave Norway AS, Tom Henriksen.

Avtalen mellom Profilhuset, Craft og Norges Skiforbund telemark strekker til 2023.

Om Craft
Craft Sportswear ble grunnlagt i 1977 i Borås, Sverige og spesialiserer seg på klær og produkter for sport der ytelse og komfort er avgjørende for optimale prestasjoner. Ved å samarbeide med eliteidrettsutøvere over hele verden og stadig utvikle nye materialer og tekniske løsninger, kan Craft tilby innovative funksjonelle klær, løpesko og tilbehør - for både verdensmestere og hverdagshelter. Craft leverer innenfor følgende kategorier; Løp, sykkel, trening, sko, undertøy, ski, outdoor og fritid. Crafts distribusjonskanaler er ordinært salg gjennom retail og ikke minst satses det stort innen klubb-markedet. I tillegg har Craft ett sortiment utviklet spesielt for business-markedet.

Nettsteder

nif-epi04, 04