Foto: Kjersti Rønjom, Skotfoss hopp

Storstilt feiring av Hasselbakken

Lørdag 21 august var det duket for 100 års jubileumsrenn i Hasselbakken. Bakken stod klar i desember 1920, og det første rennet ble arrangert i januar 1921.

Ca 80 hoppere deltok på jubileumsrennet, som var RC-Cup, NC og Veteranklasse. NC inngikk i Sommerhoppuka til Norges skiforbund.
Værgudene var på vår side – ikke en sky å se på himmelen. Hopperne var fornøyde, publikum var kjempefornøyde (gode hamburgere og rikelig med kald drikke gjorde susen). Arrangørene var fornøyde, og skiforbundets representanter var fornøyde. Vi fikk storfint besøk fra Skipresident Erik Røste, landslagstrener Alexander Stöckl, ordfører Hedda Foss Five, leder av idrettsrådet og styremedlem i skikretsen Dag Nielsen, styreleder i Gulset Nærmiljøsenter Lars Erik Finholt, og sjølvaste Roger Ruud var på plass og solgte produkter på sletta. Vi hadde bokslipp av jubileumsboka vår (Hasselbakken 5X20 år), denne var det mange som ville ha med seg hjem.

Det ble en meget vellykket dag hvor speaker Toralf Grave loste det hele i gang med stø hand. Premieutdeling etter rennet med egen jubileumspremie til alle deltakerne. Vellykket renn med null skader, mange solbrente ansikter, og bare blide fjes. Mange flotte ord ble sagt om anlegget og dugnadsgjengen. Mange kom med hilsener.

Vi ser frem mot 100 nye år med hopping i Hasselbakken 😊

- Kjersti Rønjom, Skotfoss hoppgruppe-