Team Elon Midt-Norge

Styringsgruppa for Team Elon Midt-Norge har tatt ut 10 utøvere på Team Elon Midt-Norge sesongen 2021-2022.

Ny trenerressurs i Trondheim

Jacob Walther (29) er langrenns nye trenerressurs i Trondheim når Skiforbundet langrenn forlenger og utvider hans engasjement.

Skiforbundets koronaveileder

Regjeringen har varslet en justering i den søknadsbaserte stimuleringsordningen for idretten (ordning 2), slik at ordningen i større grad vil dekke også inntektsbortfall ved avlysninger

Samordnet rapportering 2021

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april.

Skitinget 2021

Skitinget og fagmøter gjennomføres digitalt mellom 8.-12. juni.

Km medaljer langrenn

Km langrenn er gjennomført. Langrennskomiteen besluttet denne vinteren å unngå store premie utdelinger. Medaljene vil bli sendt til utøver eller klubb. Sør-Trøndelag skikrets gratulerer alle medaljevinnere.

Informasjonsmøte covid og arrangement

Skikretsen innkaller til informasjonsmøte for alle skiklubber og arrangører Onsdag 10. mars kl 19.00 - 19.30. I etterkant av møte vil møte forsette som åpnet møte rundt Senior langrenn i skikretsen.

Trøndersk Senior Langrenn

Langrennskomiteen i Sør Trøndelag inviterer Skiklubbene til åpent møte rundt senior satsing i Kretsen. Info fra Skikretsen, Ny Koronaretningslinjer Onsdag 10. mars 19.00 - 19.30. Senior satsing på vei på mot vm 2025 Onsdag 10. mars 19:30–21:00

Spillemidler utstyr 2020

Det er nå klart for en ny søknadsrunde. Ordningen omfatter utstyr kjøpt i 2020 (med fakturadato i 2020).

Midt-Norsk Mesterskap - langrenn i Molde avlyst.

Molde og Omegn IF`s Midt Norsk Mesterskap i langrenn ved Skaret Skisenter i Molde 13-14 mars avlyses. Årsaken er at Styret i M&R skikrets ikke ønsker å åpne for regional skiaktivitet/ skirenn i Møre og Romsdal - for aldersbestemte klasser. Dette av hensyn til smittesituasjonen, ønske om å begrense reisevirksomheten, og risikoen ved å samle så mange deltagere og voksne. Vi beklager dette sterkt, men håper å kunne invitere til MNM i Molde i 2022.

NC senior Gålå

Informasjon vedrørende NC Gålå 5. mars - 7. mars 2021 Region Midt-Norge Merk frist for påmelding til smøreopplegg.

Brev til helsetoppene

Norges Skiforbund har i dag sendt brev til helsedirektør Bjørn Guldvog og direktør for Folkehelseinstituttet, Camilla Stoltenberg, vedrørende skiidrettens behov for gjenåpning.

SJ Norge blir hovedpartner for NM i langrenn

Norges Skiforbund har inngått avtale med SJ Norge om å være deres hovedpartner under NM i langrenn. Norgesmesterskapet arrangeres i Granåsen i Trondheim, 16. til 19. januar, og del to på samme sted i mars 2021.

NIF-EPI03, 03
NTB