Trønderhoppskolen 10.-13. august

10.-13. august er det klart for Trønderhoppskolen i Knyken Skisenter - en hoppskolen for alle opp til 15 år med gode trenere og flott sosialt opplegg.

NOR Freeski Jentecamp 28. august

Vi gjentar fjorårets suksess med lokale jentecamper og er klare for å fylle idrettshaller over hele Norge med aktivitet lørdag 28. august! Les mer under og bli med på moroa!

God sommer!

Skikretskontoret er sommerstengt i perioden 2. juli - 2. august.

Takk for innsatsen, Erik!

Etter 19 år som ansatt i Norges Skiforbund og Sør-Trøndelag skikrets går skientusiasten Erik Andresen over i ny tilværelse som pensjonist.

Skikretstinget 2021

Torbjørn Mæhlumsveen ble valgt som ny leder i Sør-Trøndelag skikrets under det digitale kretstinget 17. juni. I tillegg ble skikretsen sine hedersbevisninger utdelt.

Stimuleringsordning 2021

Stimuleringsordningen for 2021 er nå på plass og åpen for søknader. Ordningen gjelder for arrangement og aktivitet i perioden 1. januar til 31. august 2021, søknadsfrist 15. september.

Stimuleringsordning 2021

Innkalling til skikretstinget 2021

Skikretsen innkaller herved til Skikretsting 17. juni. På grunn av dagens situasjon med pandemien og de begrensningene det gir oss blir Tinget digitalt på Teams.

Team Elon Midt-Norge

Styringsgruppa for Team Elon Midt-Norge har tatt ut 10 utøvere på Team Elon Midt-Norge sesongen 2021-2022.

Ny trenerressurs i Trondheim

Jacob Walther (29) er langrenns nye trenerressurs i Trondheim når Skiforbundet langrenn forlenger og utvider hans engasjement.

Samordnet rapportering 2021

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april.

Skitinget 2021

Skitinget og fagmøter gjennomføres digitalt mellom 8.-12. juni.

Km medaljer langrenn

Km langrenn er gjennomført. Langrennskomiteen besluttet denne vinteren å unngå store premie utdelinger. Medaljene vil bli sendt til utøver eller klubb. Sør-Trøndelag skikrets gratulerer alle medaljevinnere.

Informasjonsmøte covid og arrangement

Skikretsen innkaller til informasjonsmøte for alle skiklubber og arrangører Onsdag 10. mars kl 19.00 - 19.30. I etterkant av møte vil møte forsette som åpnet møte rundt Senior langrenn i skikretsen.

Trøndersk Senior Langrenn

Langrennskomiteen i Sør Trøndelag inviterer Skiklubbene til åpent møte rundt senior satsing i Kretsen. Info fra Skikretsen, Ny Koronaretningslinjer Onsdag 10. mars 19.00 - 19.30. Senior satsing på vei på mot vm 2025 Onsdag 10. mars 19:30–21:00

Spillemidler utstyr 2020

Det er nå klart for en ny søknadsrunde. Ordningen omfatter utstyr kjøpt i 2020 (med fakturadato i 2020).

Midt-Norsk Mesterskap - langrenn i Molde avlyst.

Molde og Omegn IF`s Midt Norsk Mesterskap i langrenn ved Skaret Skisenter i Molde 13-14 mars avlyses. Årsaken er at Styret i M&R skikrets ikke ønsker å åpne for regional skiaktivitet/ skirenn i Møre og Romsdal - for aldersbestemte klasser. Dette av hensyn til smittesituasjonen, ønske om å begrense reisevirksomheten, og risikoen ved å samle så mange deltagere og voksne. Vi beklager dette sterkt, men håper å kunne invitere til MNM i Molde i 2022.

NC senior Gålå

Informasjon vedrørende NC Gålå 5. mars - 7. mars 2021 Region Midt-Norge Merk frist for påmelding til smøreopplegg.

Brev til helsetoppene

Norges Skiforbund har i dag sendt brev til helsedirektør Bjørn Guldvog og direktør for Folkehelseinstituttet, Camilla Stoltenberg, vedrørende skiidrettens behov for gjenåpning.

SJ Norge blir hovedpartner for NM i langrenn

Norges Skiforbund har inngått avtale med SJ Norge om å være deres hovedpartner under NM i langrenn. Norgesmesterskapet arrangeres i Granåsen i Trondheim, 16. til 19. januar, og del to på samme sted i mars 2021.

NIF-EPI02, 02
NTB