VM-stemning på Utleira-crossen

For en dag det ble med Utleira-crossen i Granåsen lørdag! Her var det utfordringer for alle i crossløyper med "alpinstart" og artige utfordringer på veien ned til stadion, og ekte skiglede med VM-stemning i løypene for de 150 deltakerne.

Rennet ble gjennomført med løyper på 1 km (10 år og yngre) og 2 km (11 år og eldre) med start høyere enn målgang (alpinstart). På veien ned gikk løypene gjennom ulike slalåmløyper, "tunneler", orgeltramp, baklengsport, rundkjøring og svinger. Fart, utfordringer og mestringsfølelse - og mange smil på deltakerne!

Takk til arrangør Utleira IL for et veldig artig og flott arrangement. Imponerende av en liten skiklubb å ta utfordringen med å arrangere crossrenn der de i tillegg måtte flytte rennet til Granåsen på kort varsel på grunn av snøforholdene.

Arrangementet hadde også ekstra rammer med På vei mot VM2025-stemning sammen med Ski-VM Trondheim 2025.
VM-organisasjonen var til stede med VM-stand, god VM-stemning og uttrekkspremier til deltakerne. I tillegg bistod skikretsen med tilrettelegging av crossløype samt skileikløyper for de yngste (som ble en populær pauseaktivitet for de litt eldre også).

Bilder fra Utleira-crossen lørdag 2. mars:

nif-epi04, 04