F.v. Kari Stavne (leder BIL Langrenn), Frode Sundal (sportslig leder BIL Langrenn), Terje Holm, Ingrid Narum (skikretsen) og fotograf Per-Einar Johannesen (Paraidrettssenteret) etter møte i Nilsbyen.

Byåsen IL Langrenn starter opp paratilbud

Sammen med ressursperson Terje Holm starter Byåsen IL Langrenn opp paratilbud for syns- og bevegelseshemmede. Dette blir et viktig tilbud for å skape et miljø for paralangrenn i skikretsen.

Tilbudet er under utvikling med utgangspunkt i fast trening en gang i uka. Mer informasjon vil komme på Byåsen IL Langrenn sine nettsider.

Med Terje Holm på laget har Byåsen IL fått inn en svært god ressursperson med et stort engasjement for paraidrett og paralangrenn. Terje er tidligere parautøver i langrenn på internasjonalt nivå og har i tillegg vært aktiv innen flere idretter. Han vil være kontaktperson og ansvarlig for paralangrenn i Byåsen IL.

Det har også vært viktig med positiv støtte og forankring i Byåsen IL Langrenn for å inkludere tilbudet i klubbaktiviteten. Dette blir et flott tilbud også for klubben!

Ønsker du vite mer om paralangrenn i Byåsen IL?
Ta kontakt med Terje Holm, parakontakt Byåsen IL Langrenn –  terje@hd-midtnorge.no, tlf. 958 29 150

Ønsker du vite mer om paralangrenn i Trøndelag?
Ta kontakt med:

Skikretsene, i samarbeid med Paraidrettssenteret og Norges Skiforbund langrenn, vil fortsette med åpne parasamlinger for syns- og bevegelseshemmede også kommende sesong. Det blir et fint supplement til paratilbudet i Byåsen IL. Mer informasjon om samlingene kommer.

nif-epi04, 04