Pål Wahl fra Utleira IL med et engasjerende innlegg om inkluderende og godt lokalmiljø.

Engasjement for lokalmiljøet, frivillige og ildsjeler

En flott kveld med fokus på engasjement for lokalmiljøet, frivillige og ildsjeler på skikretsens høstmøte 25. oktober, her et fint eksempel fra Sør-Trøndelag.

Utleira IL og Pål Wahl skapte engasjement på høstmøtet med sitt innlegg om hvordan idrettslaget bidrar til å skape et godt lokalmiljø gjennom samarbeid, raushet og inkludering 🧡
Gjennom å utvikle bærekraftige tiltak og skape engasjement for bærekraft har Utleira IL tatt en viktig rolle som pådriver for et inkluderende og godt lokalmiljø, noe som også har gitt effekt i økt rekruttering av medlemmer og frivillige i idrettslaget. Til inspirasjon for alle i idretten!
presentasjon Utleira il - hJERTEVENN

Ski-VM Trondheim 2025 gjør seg klare for det som skal bli en folkefest i Trøndelag! Kristin M. Stemland i VM ga et innblikk i hvordan det nå jobbes med å bygge et solid VM-lag av frivillige. Det er mange ulike oppgaver der de trenger frivillige så her er det muligheter for alle. Oppfordringen er klar - bli frivillig i VM!
presentasjon - sKI-VM 2025 OG FRIVILLIGE

Høstmøtet ga også muligheten til å hedre ildsjeler og frivilligheten ⭐️
Hallgeir Vognild (Oppdal Alpin) ble hedret med skikretsens hedersnål i gull for sin formidabel dugnadsinnsats i alpinmiljøet i Oppdal over mange år, et arbeid som har utgjort en meget viktig del av kretsens virksomhet innen alpin. Prisen ble tildelt i 2017 så det var på høy tid at Hallgeir ble hedret av skikretsen.
STS HEDERBEVISNING 2017 - HALLGEIR VOGNILD

I tillegg mottok Hallgeir, på vegne av Oppdal Alpin, skiforbundets pris som årets arrangør i alpint for gjennomføring av NM 2021.

På høstmøtet ble også skiforbundets priser for langrenn delt ut med velfortjent heder til årets ildsjel, Berit Tovmo (Singsås IL), og årets langrennsklubb Røros IL
ÅRETS ILDSJEL OG ÅRETS LANGRENNSKLUBB - NSF

Høstmøtet ble avsluttet med grenvise møter.
Hopp og kombinert fikk besøk av Haakon Jensen fra VM der det ble en god dialog om hvordan bruke VM for å skape engasjement om arrangement i hopp og kombinert til vinteren som del av #påveimotVM2025. Spennende!

Møtet til langrenn satte fokus på å dele erfaringer om samarbeid på tvers av klubber, arrangementskompetanse, og tilrettelegging for viktige treningsfelleskap og fellessamlinger i kretsen for ungdom, junior og senior.

Freeski og alpint har gjennomført sine møter digitalt.