Kompetanse i klubb

Sør-Trøndelag skikrets og langrennskomiteen fortsetter sitt fokus på soneaktivitet og kompetanse i klubb.

Gjennom prosjektet «Kompetanse i klubb» gjennomfører skikretsen kompetansetiltak/kurs ut i sonene og klubbene, både for å nå enda flere i klubbene og for å senke terskelen og skape interesse for å ta ulike kurs som skiforbundet tilbyr. Kursene er kostnadsfrie og skal gjøre at det blir lettere for klubber å etterspørre tiltak i egen klubb.

Trenerkurs og andre kompetansetiltak er viktige tiltak for å støtte opp under de frivillige som tilrettelegger for skiaktivitet for barn og unge.

Skikretsen og langrennskomiteen bidrar også aktivt til at sonene har faste sonesamlinger som et felles treffpunkt for klubbmiljøene (utøver, foreldre og trener) med mål om egne soneledere i hver sone. Samlingene skal bidra til gode miljø på tvers av klubber, og knytte relasjoner til skikrets og tilbudene skikretsene kan tilby.

Vi har tro på at fokus på kompetanse i klubb sammen med soneaktivitet er en god måte å skape enda mer aktivitet ute i sonene og klubbene i skikretsen, og bidra til økt rekruttering og å beholde enda flere lengre i langrennsporten!

Prosjektet får støtte fra post 3 midler fra Norges Skiforbund Langrenn.