Erik Andresen går over i ny tilværelse som pensjonist, men holder fram med sitt engasjement innenfor skiidretten. (Foto: privat)

Takk for innsatsen, Erik!

Etter 19 år som ansatt i Norges Skiforbund og Sør-Trøndelag skikrets går skientusiasten Erik Andresen over i ny tilværelse som pensjonist.

Erik har vært «navet» i skikretsen i mange år og bindeledd mellom skiklubbene i kretsen. Han har vært en viktig ressurs for klubbene og skimiljøene, og servet alle grener i skikretsen på en flott måte.
Skiidretten har vært både jobb og hobby for Erik, og han har vært tilgjengelig døgnet rundt, svart på henvendelser og aldri sagt nei. Han har også vært kreativ og skapt gode relasjoner til både skiklubbene, kretsene i Norge og skiforbundet.

Erik har hatt mange fremtredende roller under små og store arrangement, og har vært på utallige skirenn både nasjonalt og internasjonalt – alt fra barneskirenn til World Cup. Dette har ført til et utrolig stort nettverk som Erik har vært flink til å introdusere andre inn i.
Han har også lagt ned et stort arbeid med arrangement, spesielt med World Cup i Granåsen. Her har han aldri gitt opp selv om ikke alt har gått på skinner – noe som har vært helt avgjørende for at World Cup og etter hvert Raw Air ble gjennomført på en flott måte, og for at vi skulle få VM til Trondheim.

For skikretsen har han i tillegg vært en veldig god og klok støttespiller i politiske saker, innlegg og aksjoner i skikretsen – både med hensyn på aktivitet og ikke minst anlegg og arrangement.
Oppsummert kan han beskrives som en skipersonlighet som har vært høyt og lavt til alle døgnets tider, har et brennende engasjement for skisporten og er en ekte entusiast for skiglede.

Heldigvis vil Erik fortsatt være engasjert i skiidretten med World Cup arrangementene i Granåsen, Toppidrettsveka, TD-koordinator i langrenn for NSF og ulike verv innenfor skimiljøet.

Takk for samarbeidet og tusen takk for den fantastiske innsatsen du har lagt ned for skiidretten, Erik! Vi ønsker deg lykke til med din nye tilværelse.