Informasjon vedrørende sesongåpning på Beitosprinten 2020 - Region Midt-Norge.

Til alle utøvere, støtteapparat og øvrige.

På grunn av gjeldende situasjonen med Covid-19 blir rennet sterkt redusert med hensyn til deltagelse. Det blir av smittevern myndighetene gitt anledning til å være samlet max 200 mennesker i forbindelse med arrangementet.

Dette fordeles på og deltagelse av løpere er basert på FIS punkter.

●      55 dameløpere

●      90 herreløpere

●      55 støttefunksjoner

Alle som skal være tilstede av de 200 må være påmeldte, løpere melder seg på selv på renn og krets melder på støttefunksjoner/voksne.

Alle blir akkrediterte og blir registrert via en personlig Qr-kode.

Det oppfordres til andre, utenom de 200, om ikke å være på Beito denne helga, hensikten med å max 200 personer er å få samlet minst mulig mennesker på Beito av smittevernhensyn. Fungerer denne helga etter intensjonene i smitte veilederen er det håp også at det blir flere skirenn før jul.

Region Midt-Norge er via kretsene tildelt 6 støttepersoner. Disse skal organisere, ivareta og smøreski til alle løpere fra Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag og Møre og Romsdal skikretser.

Regionslaget Team Elon Midt-Norge dekker nevnte kretser og skal benyttes som et regionalt likt tilbud til alle som er kvalifisert til å stille til start.

Trener på Team Elon Midt-Norge Kristian Skrødal ivaretar det sportslige opplegget for alle løpere.

Smøresjef på Team Elon Midt-Norge Jonas Flaat styrer alt av skismøring sammen med smøreteamet bestående av Thomas Staveli, Ola Kvemo, Ole Ingebrigt Dyrhaug og Ove Aunli.

Regionslaget stiller med alt av skismurning og det organiserte opplegget skal benyttes likt av alle.

Den enkelte løper skal selv velge sine skipar og sørge for å ha dialog med smøreteamet gjennom helga. Løperne vil få info også gjennom WhatsApp som lages for Beito helga.

Det vil bli fakturert en kostpris pr. skipar som preppes gjennom helga og dette gjelder for alle som deltar fra Midt-Norge og som er påmeldt det regionale opplegget. Smøreteamet til NSF vil stå for testing gjennom helga.

Vi trenger PÅMELDING med navn og telefonnummer fra løpere som skal ha smurt ski for å kunne planlegge arbeidet, FRIST for påmelding  settes til lørdag 14. november kl. 14.00 på e-post til Kristian Skrødal skrodal@hotmail.com.   Praktiske detaljer rundt skiprepp blir formidlet den enkelte løpere etter påmelding.

Knut Erling Flataker

Team Elon Midt-Norge