Fis liste 2019

Inn/utmeldinger på FIS listen langrenn sesongen 2019-2020 Frist for oppdatering av FIS liste er 15.09.2019

Som tidligere år så må det meldes om utøvere fortsatt skal stå på FIS listen kommende sesong. Avgiften på kr. 350,- innkreves på vegne av FIS og fakturaer sendes klubbvis i etterkant av sesongen.

Nederst på siden ligger lista fra fjorårssesongen. Dersom noen der har lagt opp eller ikke skal konkurrere så må dette meldes inn slik at det ikke blir fakturert klubb.

Vi minner om at alle som delta i Norgescup eller NM må ha FIS lisens - for i år gjelder dette 2003 årgangene som er førsteårs juniorer.

NB! Før innmelding på FIS-pkt-lista skal utøveren underskrive "Athletes´ Declaration". For utøvere under 18 år må AD-skjema også signeres av foresatte. Dette er en erklæring om at utøveren kjenner til at deltagelse i idrettskonkurranser nødvendigvis kan medføre en viss risiko (for skader el.l.). Også Athletes´ Declaration sendes inn til skikretsen. Athletes´ Declaration skal underskrives kun en gang i løpet av livet.

Gjeldende FIS-punkt-liste:
Det kommer ny, oppdatert FIS-punkt-liste ca 6 ganger i året.

Du kan finne FIS-punkt lista på nettsiden til FIS (det internasjonale skiforbundet):
www.fisski.com > Cross Country > FIS-points

Velg den øverste lista som kommer opp!

Du kan enkelt finne en utøver ved å sortere på etternavn eller fornavn. Husk at Å=aa, Ø=oe, Æ=ae.

Rekkefølge kan du få ved å velge der det står "Order by" (da velger du "distance" for vanlig FIS-punkt-liste, og "sprint" for sprint-punkter). For ikke å få kvinner og menn blandet, må du velge der det står "Gender" (kjønn). Hvis du klikker på navnet til hver løper kan du få opp alle løpernes registrerte resultater i internasjonale renn (velg under "your choice here" oppe til høyre, og "select").

For å finne opplysninger om enkeltutøvere, kan du besøke denne siden:
 www.fisski.com > Cross Country- Competitor Biographies

Ta kontakt på sor-trondelag@skiforbundet.no hvis dere har spørsmål.

AD skjema