Magnus Moan sammen med styrelder Siri Darell

Sør Trøndelag skikrets Æresmedlem

Magnus Moan mottok Sør Trøndelag skikrets høyeste utmerkelse for sine prestasjoner i skisporet og er utnevnt som æresmedlem av Sør Trøndelag Skikrets.

Fire stykker var tilstede og mottok hedersbevisninger under skikretstinget på tirsdag 21. mai

Magnus Moan ble utnevnt til Æresmedlem i Sør-Trøndelag skikrets og I begrunnelsen fra hederskomiteen heter det:

"Magnus Moan hadde sin idrettslige oppvekst i Granåsen Skiteam. Magnus viste tidlig meget gode skiferdigheter, og raskt ble kombinert hans gode valg. Han vant både hovedlandsrenn (for ungdom) og NM junior før han gikk inn i den internasjonale kombinerteliten. Magnus har med rette vært stolt av idretten sin, og god representant for god «ståpåvilje» gjennom sin lange karriere. Han har heller ikke vært redd for å gi uttrykk for sine meninger, gjerne med et glimt i øye.
Magnus har gjennom sin karriere deltatt i 4 OL og 7 VM.
Sin første WC-seier fikk han i 2004, og har tilsammen 25 WC seire, og i WC sammenlagt to 2.plasser og to 3.plasser.
Han har 1 OL-gull, 2 OL-sølv og 1 OL-bronse
Videre har han 1 VM-gull, 5 VM-sølv, og 5 VM-bronse.
I 2014 ble Magnus Moan tildelt Holmenkollmedaljen.

Sør- Trøndelag Skikrets vil hedre Magnus Moan ved å utnevne han til Æresmedlem i Sør-Trøndelag Skikrets."

Terje Schjølberg fra Røros Il ble tildelt Hedersnål i gull med følgende begrunnelse:

"Terje Schjølberg var i unge år aktiv innen langrenn og andre idretter, og gjorde seg bemerket på resultatlistene.
I voksen alder har Terje bidratt sterkt til at Røros IL har framstått som en utmerket arrangør gjennom å være hovedansvarlig for arrangørtekniske oppgaver. Han har ofte vært løypeansvarlig og løpsleder for skiarrangement - men også for orientering. Her kan nevnes norgescup, norgesmesterskap og internasjonale arrangement.
Under NM på ski i 2007 og 2015 hadde Terje flere nøkkelroller, og var også kontaktperson mellom klubb, krets og forbund m.v. Gjennom sitt arbeid har han bidratt sterkt til at Røros IL har høstet stor annerkjennelse i forbund og ikke minst NRK, for sine arrangement.
Videre har Terje gjennom mange år vært trener for rekruttene innen skiidretten i Rørosområdet.
For skikretsen har Terje Schjølberg vært medlem av anleggsutvalget i perioden 2011- 2017, anleggsrådgiver fra 2011 til dagsdato, og TD fra 2013.
I 2012 fikk Terje Norges Skiforbunds Ildsjelpris, og nå i 2019 ble han tildelt Æresmedlem i Røros il.
Sør- Trøndelag Skikrets vil hedre Terje Schjølberg med Hedersnål i gull."

I tillegg mottok Sivert Tjelle Wullf fra Buvik Il og Oda Pernille Groth  Brodtkorp fra Strindheim Il Kongens og Dronningens jubileumspokal 2019

Hedersbevisningskomiteen hadde følgende begrunnelser:

"Oda Pernille Groth Brodtkorp er aktiv i Strindheim idrettslags skiavdeling og konkurerer i K 17 års klassen. Oda er en veldig positiv jente og det er gjennom hennes bidrag til langrennsporten at Oda nomineres til hedersbevisning for unge utøvere. Oda representerer Strindheim IL langrenn på en fremragende måte.
Med sin positive innstilling og sitt gode humør sprer hun glede og entusiasme i skimiljøet.
Hun har en positiv innstilling til sin idrett gjennom gode holdninger, sitt gode humør og støtter opp om de rundt seg.
Hun heier entusiastisk frem sine venner på skirenn når det er muligheter.
Oda er også en god ambassadør for Heimdal vgs. og er også et forbilde og en støtte for sine klassekamerater. Samtidig som hun bidrar aktivt i treningsgruppa.
Hun har med sin åpenhet bidratt til å ta imot nye løpere i klubben og hjulpet de inn i miljøet. Oda har gode verdier og en sunn tilnærming til idrett og fritid.
Hun er hardtarbeidende og målrettet i sitt treningsarbeid, noe som gjenspeiler seg i hennes solide idrettslige resultater.
Hun deltar i fellesskapet. Hun bidrar flittig i klubbens dugnadsarbeid og er på mange måter et forbilde."

"Sivert Tjelle Wullf er aktiv i langrenn og løping for Buvik IL og konkurrerer i M 17 års klassen.
Han er en treningsvillig, sosial og positiv utøver i treningsgruppa. Foruten å trene og følge opp skolearbeid, er Sivert en allsidig kar som spiller på mange strenger og en aktiv deltager i Ungdommens kulturmønstring.
Han bryr seg om alle rundt seg, og er utpreget inkluderende til de yngre utøverne i klubben.
Sivert går nå i 1. trinn på Heimdal VGS – der fremstår han også som en flott rollemodell og ”ambassadør” for skiidretten , med de holdninger og verdier han representerer.
Allsidighet har vært viktig for Sivert, noe som gjør at han har fått mange venner i mange forskjellige miljøer.
Å heie fram klassekamerater og konkurrenter faller helt naturlig for Sivert – han gleder seg over andres gode prestasjoner.
Sivert er hardtarbeidende og seriøs i treningsarbeidet sitt.
Sivert Tjelle Wullf representerer langrenns-sporten og Buvik IL på en fremragende måte."

I tillegg ble også Marit Bjørgen og Petter Northug utnevnt som æresmedlemmer i kretsen men de var ikke tilstede for å motta utmerkelsen

NIF-EPI01, 01