Prisdryss i langrenn

Seks ildsjelpriser, samt klubbpris til Konnerud under langrenns middag under arrangør- og anleggsseminaret på Gardermoen i helga.

Telenorkarusellen 2017/2018

Det er nå klart til å søke for å bli Telenor Karusell arrangør for sesongen 2017/2018. Søknadsfristen er 12. november.

Presenterte VM-søknaden for Trondheim

Søkerkandidat for VM nordiske grener 2023, Trondheim, presenterte søknaden for ledelsen i Det internasjonale skiforbundet (FIS) under høstmøtet i Zürich onsdag kveld.

Midtstuen

NM Normalbakke på TV

Norgesmesterskapet i Hopp Normalbakke i Midtstuen med de beste hopperne vil overføres direkte på Eurosport Norge. Rennet går på isspor og er det første for vintersesongen.

Det er viktig å forske på luftveisplager i idretten

Helsetilsynets nylig publiserte rapport i tilsynssaken mot Norges idrettshøgskole i forbindelse med forskning på luftveisplager har ført til flere oppslag i media denne uka. Nok en gang uttrykker enkelte skepsis knyttet til rutiner og kultur i Norges Skiforbund. Dette til tross for at norsk langrenn har vært gjenstand for kanskje den grundigste granskningen i norsk idrett noensinne.

Utstyrsordningen 2017

Det er igjen mulig for idrettslag og særforbund å søke om spillemidler til utstyr. I år skal 34,4 millioner kroner fordeles – en økning på fem millioner kroner fra i fjor.

se flere nyheter
nif-epi04, 04