f.v. Finn Årdal, Tove Moe Dyrhaug, og Jorunn Åsfrid Røyrvik. Sogn og Fjordane Skikrins har hatt to styreleiarar i jubileumsåret, Jorunn Åsfrid Røyrvik tok over etter Finn Årdal på Skikrinstinget 3. juni 2023. Tove Moe Dyrhaug er president i Norges Skiforbund.

Sogn og Fjordane Skikrins 100 år!

Skifamilien i Sogn og Fjordane Skikrins var samla på Hotel Alexandra laurdag 21. oktober for å markere 100 års jubileet til organisasjonen. Med nærare 100 deltakarar, festmiddag, utdeling av heidersutmerkingar, og gode historiar, vart dette ei verdig markering av Skikrinsen!

Sogn og Fjordane Skikrins vart skipa 10. mars 1923 og feirar i 2023 100-årsjubileum. Dette har Skikrinsen markert ved fleire høve gjennom året m.a. ved KM helgene i langrenn og alpint.

Haustmøtet til Skikrinsen vart også avvikla laurdag 21. oktober. Her var det mange gode diskusjonar om korleis ein skal utvikle organisasjonen også i framtida.

Heidersteikn blir normalt kun gjeven ut på Skikrinstinget, men det vart gjort unntak ved 100-års markeringa. Desse vart heidra:

Heidersstatuetten m/ diplom: Per Hatledal (Marane IL), Jonfinn Aske (Fjellhug Vereide IL), og Yngve Thorsen (Førde IL)

Krystallvase m/ inngravering: Per Knut Åland (Hardbagg IL), Marianne Kjørstad (Haugen IL), Odd-Bjørn Hjelmeset (Fjellhug Vereide IL), og Anders Fannemel (Hornindal IL) .

– Sogn og Fjordane skikrins er en krets med en lang og stolt historie, personligheta som har prega ski-Norge, og utøvera  som har markert seg både nasjonalt og internasjonalt. Og ikke minst den einaste skikrinsen vi har i Norge. Historisk har Sogn og Fjordane Skikrins virkelig vist ka  det vil si å vårrå  lidenskapelig opptatt av ski. Under krigen ble det arrangert illegale konkurranser, i skjul fra fienden. Kretsen holdt skiaktiviteten i live, organisert men diskret. Før det, på 30- og 40-tallet reiste mange fra krinsen til Voss. Her fant de arbeid på skiferbruddet og ble en del av det pulserende skimiljøet der. Voss, allerede kjent som skibygd, ble et viktig møtepunkt korr mange fra Sogn og Fjordane lærte sæ  viktig skiteknikk og smurning - kunnskap de seinar  tok med seg heim. Det va to skikretsa frem til 1984 – da va vel logistikken litt bedre så man itj trengt å bruk en fire fem daga på å gå et kretsmesterskap. Dokk har også arrangert flotte arrangementer – i de fine anleggan dokk har. Fra Markane IL som arrangør av NM på ski, Ullsheim skianlegg, til Jølster skisenter som fast arrangerer FIS-renn i slalåm. Og æ kjæm på et godt gjennomført skiting her vi e idag på Hotell Alexandre i Loen i 2014. Dokk e Gode arrangører med bra gjennomføringskraft. Bak suksessene og bak all aktiviteten står også mang og dedikerte ildsjela. Og det e viktig ska vi drive skisport, sa blant annet skipresident Tove Moe Dyrhaug under sin tale.

Tidlegare markeringar i samband med 100-årsjubileet

KM langrenn 27.-29. januar 2023, arr. Førde IL og Gaular IL

SSF KM helg på Langeland og bankett på Scandic Sunnfjord hotell

KM slalåm og storslalåm 11.-12. februar 2023, arr. Sogndal IL

SPV KM alpint Hodlekve

Til Sogn og Fjordane Skikrins  sitt 75-årsjubileum i 1998 vart det skrive ei historiebok om Ski-idrett i Sogn og Fjordane. Det er fortsatt nokre eksemplar igjen av denne. Om nokon ønskjer ei bok, ta kontakt med administrasjonen ved Kennet Dvergedal (e-post kennet.dvergedal@skiforbundet.no, eller tlf. 406 36 964).