Randoneekurs i Lyngen

Norges Skiforbund og Troms Skikrets inviterer til workshop/kurs for klubber og miljøer som vil starte opp eller styrke aktiviteten i den relativt nye grenen Randonee. Kurset holdes lørdag 27. april klokka 10 - 18 i Alpinbakken på Lyngseidet.

Dagen vil organiseres rundt "4 veier til randonee" som er:

1. Skileik - grunnlaget for alle skigrener

2. Topptur med barn - Med god og fornuftig planlegging og noen tekniske tips er dette en fantastisk famlieaktivitet.

3. Topptur for voksne - Bredde og mosjonsaktivitet for ALLE.

4. SKIMO - Alle som har trent utholdenhetsidretter kan ta steget inn i SKIMO med litt spisset utstyr og teknikk. Hvordan tar man steget inn?

Kurset er ikke formalisert i kursstigen til Norges Idrettsforbund og dagen er en del av utviklinga av et trener 1 kurs for randonee. Norges skiforbund vil gjennom skiklubbutviklerne, landslagsløper Vegard Øie og andre ressurser sørge for at alle deltakere får påfyll og ideer som de kan ta tilbake til eget miljø. Samtidig vil vi invitere til dialog og erfaringsutveksling i dette arbeidet for å lage en kursstige for randonee.

Praktisk: Dette er en dagssamling i Lyngen med så sen oppstart at det er mulig for kursdeltakere å komme til Lyngseidet uten behov for overnatting. Dagen er gratis og vi legger opp til at deltakerne kan grille medbragt eller ta med matpakke.