Compass Capital AS - En ny randoneevenn

Vinteren er på hell for de fleste, men april/mai kan være en fin tid for fantastiske randoneeturer. For Randoneelandslaget starter forberedelsene til den særdeles viktige sesongen som kommer. Sesongen 2024/2025 er kvalifiseringssesongen til OL-2026 og vil definere hvilke nasjoner som kan stille med utøvere i OL.

OL-2026 er det store målet for mange utøvere, men kampen om plassene er hard. Totalt er det 36 randoneeutøvere som kan stille til start i OL, 18 av hvert kjønn. Norge har mål om å kvalifisere inn en av hvert kjønn, slik at vi er på startstreken i alle tre OL-øvelsene. Dame- og herre sprint, samt stafett der en av hvert kjønn danner laget.

Mange nasjoner har trappet opp satsningen de siste sesongene, så kampen om plassene i OL blir harde. Randoneelandslaget har bygget stein på stein over tid og har ambisjoner om å ta nye steg inn mot kommende sesong. For å kunne ta de stegene vi ønsker, trengs et økonomisk handlingsrom og da er det svært gledelig å ha fått med Compass Capital AS som en ny randoneevenn.

Kommende sesong og neste sesong blir to interessante sesonger for randonee og slik som Jan Næss i Compass Capital sier; «å kunne bidra i utviklingen av randonee som konkurranseidrett og få være med på reisen frem mot OL og ikke minst målet om å få en norsk utøver på pallen er både spennende og givende». Compass Capital AS er også aksjonær i både SGNSkis AS (www.sgnskis.com) og Breogfjell AS (www.breogfjell.no), som begge er nært tilknyttet randoneemiljøet.

Compass Capital AS er derfor et interessant tilskudd til våre andre samarbeidspartnere i partnernettverket til randonee som består av Classic Norway Hotels, Crazy Idea, Dynafit, Voss Liftutleige, Myrkdalen Fjellandsby, NQ Sport og Helsport

Alle aktørene i partnernettverket til randonee er viktige bidragsytere til å legge til rette for både topp og bredde i randoneesporten. Vi ser frem til å utvide nettverket ytterligere. Er det noen som har lyst til å bli en randoneevenn eller partner til randonee, ta kontakt med Martin Hanem Bartnes.

NIF-EPI02, 02