Vel blåst ISMF Ungdomsverdenscup - Berchtesgaden

De norske utøverne dro fra snørike Norge til ett særdeles snøfattig Tyskland for å konkurrere i ISMF Ungdomsverdenscup. Vertikal og individuell stod på programmet.

Elise Hjelset Andersen, Malin Indergård stilte til start på vertikalen. Det var en litt krevende løype med noen skikkelige knekkere, samt varmt vær og tidvis veldig isete trase. Elise gikk inn til 9. Plass, men Malin sprintet inn til en 11. Plass. Elise sin lillesøster, Sigri Hjelset Andersen, hadde også tatt turen og vant U16-klassen i det lokale rennet!

På individuellen var det Isak Drøpping, Ingfrid Klokset og Malin Indergård som skulle måle krefter mot de andre unde lovende fra det store utland. Elise Hjelset Andersen følte seg dessverre ikke i form, og stod over distansen. Det var en litt spesiell løype med betydelig mer netto stigning sammenliknet med nedkjøring som skulle forseres. Isak gikk inn til en sterk 12.plass i ett stort startfelt på 39 mann. Ingfrid gikk i mål som 11.beste kvinne, mens Malin sikret seg nok en 11.plass.

Neste på kalenderen for ungdomsklassene, er ungdomsverdenscupen i Molde. Vi sater på at hjemmebanefordel og konkurranser tilnærmet på havnivå vil føre oss helt til topps!

Resultater – vertikal

Resultater – individuell