Myrkdalen Fjellandsby – en ny randoneevenn på laget

Vinteren er godt i gang og flere randoneekonkurranser er allerede unnagjort. I nær fremtid er mye av vår oppmerksomhet rettet mot EM 8.-12. januar i Flaine og Chamonix, Frankrike.

Til EM er det tatt ut 15. utøvere. Det rapporteres om at de fleste utøverne er i rute. Treningsarbeidet de har lagt ned i høst og på starten av vinteren, har vært bra! Noe som lover godt inn mot EM i starten av januar. For å legge til rette for utøverne under EM, har vi fått med oss en ny randoneevenn. Myrkdalen Fjellandsby blir med som sponsor av EM og ny partner til Norges Skiforbund Randonee, og blir en fin tilvekst til det allerede eksisterende partnernettverket bestående av Classic Norway Hotels, Crazy Idea, Dynafit og Voss Liftutleige.

Myrkdalen med sine heiser og over 20 løyper er skisenteret i dag et av de største på Vestlandet. I tilknytning til skisenteret finner du i tillegg herlig terreng for frikjøring, preparerte langrennsløyper og et fantastisk område for fjell- og toppturer. I mars 2022 ble NM-veka vinter arrangert i Myrkdalen, der blant annet randonee var på programmet. Gjennom et godt samarbeid med Myrkdalen Fjellandsbyer, ble det et vellykket arrangement. Vi ser frem til nye randoneekonkurranser i Myrkdalen :)

Myrkdalen er et aktivitetseldorado også om sommeren. Vandring, fiske og kort vei til fjordidyll. Destinasjonen har laget en tilrettelagt sykkelløype, samt en 700 kvm pumptrack rett utenfor hotellet. Sykkelsatsingen fortsetter, ved at det kommer flere tilrettelagde stier allerede til neste sommer. Myrkdalen er fremdeles en destinasjon i rivende utvikling!

Alle aktørene i partnernettverket til randonee er viktige bidragsytere for å legge til rette for både topp og bredde i randoneesporten. Vi ser frem til å få utvidet nettverket ytterligere.

Er det noen som har lyst til å bli en randoneevenn eller partner til Norges Skiforbund Randonee, ta kontakt med Martin Hanem Bartnes.

nif-epi04, 04