Klare for World Cup-start i randonee

Norges Skiforbund Randonee sender to utøvere til helgas sesongstart i franske Val Thorens.

Det er Hans-Inge Klette og Sander Engdahl som stiller for Norge i sesongåpninga i Frankrike. Mens Klette har vært på pallen tidligere, er Sander Engdahl inne i sin andre sesong med satsning på randonee.
– Det blir interessant å se hvordan de lykkes på sprinten i helga. Begge to har fått trent godt gjennom sommeren og høsten. Landslaget og landslagstrener Ove Erik Tronvoll har hatt et godt samarbeid med Olympiatoppen i sesongforberedelsene. Det blir interessant å se hvordan den økte satsningen på sprint gir uttelling i konkurransene, forteller sportssjef for randonee i Norges Skiforbund, Martin Bartnes.

På programmet i Frankrike står sprint og mixed relay. Det var i utgangspunktet fire utøvere som var uttatt, men sykdomsforfall hindrer Trym Dalset Lødøen og Erik Kårvatn til å stille i World cup-åpningen.

Her blir resultater lagt ut fortløpende
Det er Olympisk Cannel som sender helgas renn.

TV-tider:
Lørdag
09:00 Randonee: Sprint (Olympisk Cannel)
11:00 Randonee: Sprint, finaler (Olympisk Cannel)

Søndag
09:00 Randonee: Stafett (Olympisk Cannel)
10:00 Randonee: Stafett, B-finale (Olympisk Cannel)
11:00 Randonee: Stafett, A-finale (Olympisk Cannel)

Disse stiller for Norge:
Hans-Inge Klette, Viljar IL
Sander Engdahl, Romsdal Randoneeklubb.

nif-epi04, 04