Samling til terningkast seks

Romsdalen viste seg fram fra sin beste side da Randonee-landslaget i forrige uke gjennomførte første samling inn mot sesongen.

I sommer kom randonee inn på OL-programmet. Det skaper økt interesse for en raskt voksende idrettsgren. Nå legges grunnlaget for 2022/23-sesongen.

Vi har hatt en fantastisk samling i Romsdalen med et variert program. Utøverne har vært i aksjon på langtur i fjellet, intervall i Trollstigen, løpt Torvikbukt 6 og vi har utviklet de tekniske ferdighetene. Nå har vi diskutert og staket ut kursen for vinteren, sier landslagstrener Ove Erik Tronvoll

Hans Inge Klette (Viljar IL) knuste løyperekorden og vant med god margin da han gikk til topps i Torvikbukt 6-konkurransen (Holtafjellet, Storlimannen, Nebba, Røta, Reinsfjellet og Nøssa). Landslagskollega Erik Kårvatn (Trollheimen IL) gikk til topps i den korte klassen.

Dette lover bra for sesongen. Jeg håper bare at de ikke er kommet i form for tidlig. Nå handler det om å bygge videre på det gode utgangspunktet fram mot vinteren, smiler Tronvoll.

Trym Dalseth Lødøen og Vegard Øie var friske og skadefrie og virket solide under samlingen, men begge valgte å droppe Torvikbukt 6. Trym var litt forkjøla før samlingen, men Vegard har en liten utfordring med hælen. Duoen valgte i stedet en untervall i motbakke på lørdagen. Neste samling blir i Juvassfjell i uke 40.

Trolig blir det også høydeopphold i Tignes, Frankrike i november. Deretter venter World Cup-åpningen i Val Thorens (Frankrike) i slutten av den samme måneden. Vi går inn i en meget spennende sesong, hvor alt avsluttes på hjemmebane med World Cup i Tromsø i april, avslutter Tronvoll etter en meget vellykket samling.

Alle bilder: Vegard Øie / Randoneelandslaget

nif-epi04, 04