God norsk innsats i WC Valtellina Orbie

De norske utøverne begynner virkelig å markere seg i verdenscup-sirkuset! Helgens individuell og sprint ble arrangert i vakre, men snøfattige Chiesa in Valmalenco.

I seniorklassen viser Hans-Inge Klette storform før EM og sprinter seg inn til en 3.plass. På individuell ender han på en 13.plass. Vegard Øie stod over sprinten, men presterte godt på individuellen med en 22.plass. Han lå lenge godt innenfor topp 20, men får det tungt på slutten av løpet. Henriette Albon viser at hun har taklet nivået i verdenscup godt og sikrer en 17. plass på individuell. På sprinten får hun noe problemer i kvartfinalen og ender konkurransen der.

I juniorklassen sikrer Trym Dalset Lødøen en historisk seier på individuell! Erik Kårvatn gjør et godt renn, men går all-in på ei røff linje og knekker begge støvlene litt over halvgått løp. Ender likevel på 11.plass. På sprinten ryker både Trym Dalset Lødøen og Erik Kårvatn i semifinalen og ender på 9. og 10. plass.

Nå retter vi fokus mot Spania og EM, hvor Norge stiller med en fyldig tropp som er klare for å markere seg!

Mesterskapet starter med sprint allerede onsdag 9. februar. Det hele kan strømmes vi linken under!

Livestreame ISMF