En innholdsrik helg oppsummert!

Det har vært en actionfylt helg både i inn- og utland. Sesongens første NM-medaljer har blitt delt ut og representantene våre i utlandet viser positiv utvikling frem mot EM om en snau måned.

Trondheim Randoneeklubb tok på seg jobben å arrangere NM i vertikal og påfølgende NC-renn dagen derpå. Til tross for krevende vær i forkant og underveis, gjorde arrangørklubben en glimrende jobb og arrangerte to gode renn. Gledelig å se mange startende, og spesielt i de yngre klassene. Dette lover godt for fremtiden!

Selv om Johan Bugge ble slått på målstreken av den spanske fjellgeita Kilian Jornet, var det Bugge som stakk av med norgesmestertittelen i vertikal blant herrene. I dameklassen var det Henriette Albon som viser at hun har trent godt på randoneeskiene, og blir norgesmester. I juniorklassene var det den sterke landslagsutøveren, Trym Dalset Lødøen, som vant gutteklassen, mens Malin Indergård vant jenteklassen.

Vi gratulerer!

Dagen derpå var det duket for NC-renn i individuell, som også fungerte som uttaksrenn til EM. Det rapporteres om krevende og artige løyper. Akkurat slik vi liker det. Gratulerer med solid innsats alle sammen! Nå blir det spennende å se hvilke utøvere som blir tatt ut til å representere Norge i EM.

Hans-Inge Klette og Vegard Øie hadde tatt turen til Andorra for å delta på verdenscuprennene der. Lørsdagens individuell var lagt til et spektakulært terreng og påfølgende krevende løype. Gutta viser at de har trent godt siden forrige verdenscuphelg og kommer inn til 19. og 27.plass. Dagen etter var det duket for en velkjent vertikal opp skianlegget i Arinsal. Hans-Inge stod over denne distansen, mens Vegard skulle teste kapasiteten. Dessverre ble løpet mer eller mindre ødelagt grunnen en vel ambisiøs åpning! Ender på 32. plass.

Resultater for NM vertikal og NC Individuell

Resultater WC Individuell og WC Vertikal