Para

Hva gjør Akershus, Oslo og Østfold? På disse sidene finner du informasjon om skiarrangementer, nye tiltak, skikurs samt ulike møter/seminarer hvor skiidrett for parautøvere står i fokus.

For at leserne av disse sidene skal få best mulig oversikt over hva som finnes av tilbud i Oslo, Akershus og Østfold, er det viktig at dere gir oss tips om det skjer noe i deres miljø som kan ha allmenn interesse; enten det skjer i krets-/lags- eller kommunal regi.
Vi oppfordrer idrettslag og kommuner til å videreformidle denne informasjonen til personer som kan ha interesse av det. Ønsker dere mer informasjon kan dere kontakte integreringsansvarlig i gjeldene skikrets.

Hver skikrets har en integreringsansvarlig som er en del av skikretsstyret.

Arbeidet beestår i å:
- Sørge for at parautøvere skal kunne delta i skiidrett på lik linje med andre personer.
- Sørge for at parautøvere interesser blir ivaretatt innen skikretsen.
- Være talsrør for de parautøvere innad i skikretsen.
- Koordinere vintertilbudet gitt gjennom skikretsen.
- Sørge for å sette opp kurs og instruktører til de aktuelle kursene.
- Være pådriver, rådgiver og koordinator i arbeidet med å skape aktivitet lokalt.

Trenerkurs Alpint for Funksjonshemmede

Norges Skiforbund inviterer til Trenerkurs Alpint for funksjonshemmede 1. Kurset er et praktisk rettet kurs på 16 timer, som gir en grunnleggende og enkel innføring i skiaktivitet for funksjonshemmede. Gjennom konkrete og praktiske eksempler viser kurset hvordan man kan tilrettelegge for utvikling og lystbetont aktivitet.

Åpen miljøsamling para

Skikretsene på Innlandet inviterer til dagsamling for dere med syns- og/eller bevegelseshemming lørdag 28. september 2019.

Åpen barmarkssamling syns og bevegelseshemmede, Gautefall

Skiforbundet inviterer tradisjonen tro til en åpen barmarksamling for syns- og bevegelseshemmede, i år er denne lagt til Gautefall, Drangedal i Telemark. Samlingen vil være sammenfallende med Para-Elite og Rekruttlag, så her har du mulighet til å få lære av våre beste utøvere.

se flere nyheter Vis alle nyheter
nif-epi04, 04