Inspirasjonsdag i Hovdebakken

Gjøvik Skiklubb Alpint og Oppland Skikrets inviterer til inspirasjonsdag for trenere og foreldre i Hovdebakken lørdag 26. februar. Påmeldingsfrist 20. februar.

Hvor?
Hovdebakken på Gjøvik,
oppmøte i klubbhuset.

Når?
Lørdag 26. februar kl. 09.30 - 16.00.

For hvem?
For alle trenere og foreldre alpint som ønsker litt påfyll av kunnskap og inspirasjon.
Det stilles ingen krav til forhåndskunnskaper.

Kurset er åpent for deltakelse fra alle alpinklubber i Innlandet!

Det er også ønskelig med barn og unge alpinister som aktører på kurset.

Tidsskjema

• 09.30-10.00 Gjennomgang av dagen
  • 10.00-12.00 Øvelser for å utvikle gode basisferdigheter og skape gode læringssituasjoner
  • 12.00-13.00 Lunsj og faglig diskusjon
  • 13.00-15.00 Bruk av oppdagende læring som metode
  • 15.00-16.00 Langsiktig utviklingsplan og oppsummering av dagen

Detaljert program

Påmelding

Påmeldingsfristen gikk ut 20. februar. Evt. etternølere bes ta kontakt med kretskontoret.

Ta med;
* Eget skiutstyr
* Skrivesaker
* Mat og drikke

Kursveileder
... er Atle Rolstadaas (32).

Atle har jobbet som alpintrener i over 10 år og har erfaring fra både klubb, krets og universitetslag. Han har en master i idrettsvitenskap fra NTNU og har lang erfaring som kursholder gjennom både Norges Skiforbund og Norges Idrettsforbund. Atle har hatt flere frivillige verv i (ski)idretten de siste 15 årene, og er i dag nestleder i Oslo Skikrets.

Læringsmål
Gjennom praktisk trening skal kursdeltakerne lære hvordan situasjons- og oppgavestyrt metode kan fremme utvikling av gode basisferdigheter på tvers av alder og nivå. Kursdeltakerne vil lære mer om hvordan de kan tilrettelegge gode læringssituasjoner gjennom bruk av konkrete verktøy og terreng.

Beskrivelse
Kurset blir gjennomført med vekt på den aktuelle utøvergruppen trenerne har i egen klubb. Gjennom gruppearbeid, selvrefleksjon og bruk av effektive hjelpemidler skal kursdeltakerne få økt innsikt og kompetanse til å fremme god utvikling hos den enkelte utøver. Aktiviteten skal fremme skiglede og mestring gjennom spennende og varierte øvelser som tar vare på det sosiale fellesskapet.

Sentrale tema som blir belyst

• Skape gode læringssituasjoner
  • Øvelser for å utvikle gode basisferdigheter
  • Bruk av oppdagende læring som metode i trenervirksomheten

Følgene moduler fra trener 1 alpint gjennomgås i løpet av kursdagen.

• 420.1.01 Utvikling av Skiferdighet (2t)
  • 424.1.06 Gode læresituasjoner Alpint (2t)
  • 424.1.08 Langsiktig utviklingsplan (2t)

Invitasjon som pdf

Spørsmål?
Ta kontakt med skikretsens skiutvikler Marianne Myklebust, marianne.myklebust@skiforbundet.no, tlf. 908 32 223.

Velkommen til Gjøvik!