Ildsjelpriser hopp

Oppland Skikrets har gleden av å nominere to ildsjeler til den nasjonale kåringen av Årets Hoppsjel, som skjer under finalen i Raw Air i Vikersund 15-17. mars. Skikretsen har nominert Even Røysheim som årets frivillig og Ivar Fyksen som årets ildsjel.

De aller, aller viktigste i hopp-Norge, er alle de som sørger for at bakkene er åpne.

Alle hoppklubber i skikretsen ble bedt om å nominere kandidater til prisene. Det kom inn flere gode forslag, men skikretsens hopp-/kombinertkomité landet til slutt på disse to som Oppland sine kandidater.

Den innsats som er lagt ned og fortsatt legges ned av Even Røysheim (Søre Ål IL) og Ivar Fyksen (Gausdal Skilag) er helt enorm. Vi er stolte og evig takknemmelig for den innsatsen dere har lagt ned for norsk hoppsport. Vi er stolte over å ha dere i kretsen vår!

NSF Hopp Ildsjelprogram

Dette er nytt av året. Alle kretser er bedt om å nominere en kandidat til hhv. Årets ildsjel og Årets frivillige.

Kriterier Årets ildsjel

• Prisen tildeles en person som på individuelt grunnlag, eller som en del av organisasjonen, viser omsorg og handlekraft, og som gjør en lokal samfunnsnyttig innsats i sin klubb utover det som kan forventes.
  • Har gjort en solid innsats over (lang) tid for hoppsporten i sin klubb.
  • Kan være enten dugnadsarbeider, trener, tillitsvalgt eller ha andre frivillige verv.
  • Viser respekt, ydmykhet og glede i sitt arbeid

Gausdal Skilags begrunnelse for å nominere Ivar Fyksen;
' Ivar har siden 1960-tallet stått på for hopp og kombinertsporten, både i Kremmerlibakken og for Gausdal Skilag. Dugnadstimene han har lagt ned for skiidretten er utallige, både som trener, leder, og frivillig. Hans innsats har vært og er uvurderlig.'

Kriterier Årets frivillige
Dette er myntet på den yngre garde, de som skal ta over etter ildsjelene som har gått i bakkene i tiår.

• Har gjort en innsats for hoppsporten over hva som er forventet over tid.
  • Gjør det lille ekstra, og er en pådriver for et sunt og trygt miljø
  • Viser respekt, ydmykhet og glede i sitt arbeid
  • Inkluderer foreldre og andre i klubbmiljøet til å bidra frivillig.

Søre Ål sin begrunnelse for å nominere Even Røysheim
'Vi har en tråkkemaskinkjører som kjører fra Gausdal for å tråkke for oss, selv om han ikke har egne unger i anlegget. Han bruker både tid og egne penger for å tråkke for oss, og det er alltid perfekte forhold. I tillegg fikser han frosne vannrør, prepper ovarenn og ellers det som trenges. Uten han hadde det vært langt mindre hopping i Engesvea!

Som nominerte vil Even og Ivar få billetter, klær og bevertning i Vikersund under Raw Air finalen, i tillegg til en egen markering av alle de nominerte til Årets hoppsjel. Der skal det også kåres en Årets Hoppsjel blant alle de nominerte.

Vi heier på dere!

NIF-EPI01, 01