NC-finale Tolga, klasse K18. Startnr. 1, Malin Hoelsveen, Team GTL

Team GTL søker trenere

Lyst på en ny utfordring? Gjøvik Toten Langrenn (Team GTL) er på utkikk etter nye trenere. Søknadsfrist: Snarest.

Om Gjøvik Toten Langrenn (Team GTL)
Team GTL eies og drives av idrettslagene i Gjøvik-/Toten-regionen og har historie helt tilbake til 1995. Formålet med region-teamet er å sikre et best mulig sportslig og miljømessig tilbud til aktive lokale utøvere i junior- og senioralder, som ønsker å videreutvikle seg som langrennsløpere. Vi har som mål å utgjøre et av de beste langrenns-miljøene i landet og bidra til at vi får flere eliteutøvere fra vår region.

Sesongen 2023-24
... vil Team GTL bestå av 25-30 utøvere i junior- og senioralder. I tillegg vil teamet ha tilknyttet et antall «assosierte» utøvere. Dette er lokale utøvere som deltar mer sporadisk på grunn av at de for tiden er tilknyttet enten forbundslag eller toppidrettsgymnas (og bor borte).

Utover utøver-gruppa har Team GTL et solid støtteapparat som blant annet tilbyr full smøreservice, sekundering osv. i forbindelse med Norges Cup og NM både på junior- og seniornivå.

Teamet har ca. 4 fellestreninger per uke og ca. 1 treningssamling per måned frem til konkurransesesongen. Samlingene er fordelt ca. 50/50 på nær- og fjernsamlinger.

Ledige trenerstillinger
Da et par av dagens trenere går ut av teamet, har vi nå ledige trenerstillinger.

Som trener i Team GTL vil du inngå i et trenerteam på 4 - 5 trenere. Omfanget av den enkelte stilling avhenger av hvordan det samlede trenerteamet blir etter denne rekrutteringsprosessen.

Arbeidsoppgaver:

• Bidra til planlegging og gjennomføring av fellestreninger
  • Bidra til planlegging og gjennomføring av samlinger
  • Bistå utøvergruppa og i forbindelse med Norges Cup/NM
  • Individuell treneroppfølging for et antall utøvere (overlapping/gradvis overtakelse av utøvere er mulig)
    • ....herunder veiledning ifm. individuelle treningsplaner og løpende oppfølging av individuelle treningsdagbøker (OLT)

Vi søker
... en engasjert og motivert trener med evne til å se den enkelte utøver. Du bør ha relevant trenerkompetanse/erfaring og evne til å bidra til å skape et godt prestasjonsmiljø. Egen erfaring som utøver kan absolutt kompensere for mer formell trenerkompetanse, og vi oppfordrer også unge trener-aspiranter til å søke. Dersom du nylig har lagt egen langrenns-satsing på hylla, men fortsatt ønsker å være en del av langrennsmiljøet på junior-/seniornivå, kan dette være en fin mulighet. Team GTL vil være positive til kandidater som ønsker å videreutvikle sin trenerkompetanse gjennom Skiforbundets trenerløype.

Kvinnelige trenere oppfordres spesielt til å søke.
Lønn etter avtale.

Spørsmål
... vedrørende stillingen kan rettes til:

Søknad
... sendes sportslig leder Håkon Kvam på epost, h.kvam@totenbanken.no, snarest.