Young Attacking Vikings 2023

Velkommen til Young Attacking Vikings i Hafjell lørdag 1. april. Det er 188 påmeldte til rennet!

Young Attacking Vikings er arvtageren til Asgeir Cup - dvs. et lavterskel renn med det stort fokus på det sosiale for hele familien. Her er det mulig for absolutt alle å prøve seg. Og legendeklassen består!

Vi håper på fine forhold og strålende sol.
Rennet er for alle, og løypa er enkel og morsom:

• Én omgang i storslalåmløype med innlagte enkle crosselementer
  • Pølse og drikke i mål
  • Medalje og t-skjorte til alle
  • Flotte uttrekkspremier

Startnummer
... kan hentes fra kl. 10.00 i sekretariatet, i varmestua i bunnen av Fjellheisen, på toppen av Stolheis 2.

STARTLISTE U10 OG YNGRE    STARTLISTE U12 OG ELDRE

Etteranmelding
Det er mulig med etteranmelding i bakken på lørdag mellom kl. 10.00 - 11.00, ta kontakt med sekretariatet.

Når?
Palmelørdag 1. april, første start kl. 12.00

Hvor?
Hafjell Alpinsenter, i Helly Hansen skicrosstrasé
KLIKK HER for løypekart, trasé nr. 25, merket HH.

Vi anbefaler at alle parkerer i bunn, tar stolheis 1 og 2. Starten blir 10 m nedenfor toppen av stolheis 2.

For hvem?
For ALLE - fra U7 og yngre til legendeklasser uten øvre aldersgrense!

Renndeltakelse er gratis for alle, men husk å melde deg på!

NB! For ikke å skape for mye krøll for tidtakerne, er det viktig at dere gir beskjed til oppland.skikrets@skiforbundet.no dersom dere har meldt dere på og ikke kan møte opp likevel. No shows som ikke melder fra om forfall, vil bli fakturert med kr. 100.

Heiskort
.. kan kjøpes HER.

Befaring av løype
... kl. 11.00-11.30

Premiering
Alle deltakere får t-skjorte og medalje etter målgang.

I tillegg har vi mange flotte uttrekkspremier, som vil deles ut i målområdet rett etter at siste løper er i mål.

LISENS

• Alle utøvere under 13 år som er medlem i et idrettslag, er dekket av NIF sin barneforsikring.
  • Alle utøvere som er 13 år eller eldre og ikke har årslisens, må løse engangslisens.

Engangslisens
Betales på Vippsnummer 770064.
NB! Navn på deltaker og hvilke arrangement må skrives i meldingsfeltet.

For løpere 13 – 25 år koster engangslisensen kr 60.
For løpere som er 26 år og eldre koster engangslisensen kr 150.

QR-kode for engangslisens:

ASGEIR CUP-STIPENDET
... skal deles ut ifbm. Young Attacking Vikings.

Pga. solid økonomi besluttet arrangørene av Asgeir Cup i sin tid å føre noe av overskuddet tilbake til de aktive gjennom et stipend som deles ut i 15-16 års-klassen, så fremt det er løpere som oppfyller kravene.

Målet med stipendet er å motivere løpere til å satse på alpint og til å sette de positive utøverene i fokus.

Kriteriet  for stipendet er at det skal gå til en jente og/eller gutt i Oppland Skikrets som har hatt positiv sportslig utvikling det siste året. Det er en forutsetning at utøveren tar idretten seriøst og har mål om å forbedre sine prestasjoner. Løperen skal være et positivt element i sin klubb og et forbilde for yngre løpere. Stipendet skal gå til videre sportslig utvikling.

Kåringen gjøres av Alpinkomiteen i Oppland Skikrets, men klubbene i oppfordres til å nominere kandidater!

Send en epost med navn og begrunnelse til oppland@skiforbundet.no, siste frist 26. mars.

Skihilsen fra
Oppland Skikrets